Pregled bibliografske jedinice broj: 787357
Integracija romske djece u društvo iz perspektive obrazovne inkluzije
Integracija romske djece u društvo iz perspektive obrazovne inkluzije // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje:teorije, politike i prakse
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 24-24 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 787357 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Integracija romske djece u društvo iz perspektive obrazovne inkluzije
(Integration of Roma Children from the Educational Inclusion Perspective)
Autori
Drandić, Dijana ; Piršl, Elvi
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje:teorije, politike i prakse
/ - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 24-24
ISBN
978-953-175-575-7
Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje:teorije, politike i prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
inkluzija; integracija; obrazovanje bez diskriminacije; obrazovna postignuća; pomoćnik u nastavi
(inclusion; integration; education without discrimination; educational outcomes; teaching assistant)
Sažetak
Polazeći od činjenice da odgojno-obrazovni sustav mora omogućiti (pod)jednake šanse za stjecanje znanja svim učenicima uvažavajući različit društveno-kulturni kontekst i prava pripadnika nacionalnih, etničkih, jezičnih i religijskih skupina u Republici Hrvatskoj, cilj ovog rada je prikazati uspješnu integraciju romske djece u školu na području Grada Pule, a provodeći obrazovanje bez diskriminacije. U radu se razmatraju temeljni međunarodni i nacionalni dokumenti i zakonodavna regulativa koji se odnose na prava manjina, najčešći oblici diskriminacije u procesu odgoja i obrazovanja te ukazuje na značaj i smisao inkluzivnog obrazovanja Roma. Pod inkluzivnim obrazovanjem podrazumijeva se obrazovanje za svu djecu, proces kojim se priznaje, prihvaća, poštuju i uključuju svi učenici u odgojno-obrazovni sustav kako bi im se omogućio razvoj svih potencijala bez obzira na njihovo kulltuno, ekonomsko ili socijalno podrijetlo, kao i na sposobnosti koje posjeduju. Često, upravo jedan ili skoro svi čimbenici utječu na isključenost Roma iz redovitog odgoja i obrazovanja što dovodi do početnih nejednakih i neravnopravnih (diskriminirajućih) uvjeta obrazovanja u odnosu na ostalu djecu. Ciljevi i mjere obrazovne politike usmjerene na inkluzivno obrazovanje s naglaskom na ishode takvog obrazovanja jesu (ili bi trebali biti): veći broj učenika Roma oba spola uključenih u odgojno-obrazovni sustav, veća motiviranost i adekvatna obrazovna postignuća te smanjenje prekida i prijevremenog napuštanja redovitog obveznog školovanja. Pri tome je veoma važna uloga pomoćnika u nastavi koji pružaju pomoć i podršku romskim učenicima u savladavanju jezika i smanjivanju jezične barijere, te u učenju i savladavanju gradiva, što bi moglo doprinijeti većem samopouzdanju romskih učenika i njihovoj uspješnoj socijalizaciji i integraciji ne samo u školi već i u društvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli