Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 787325

STRATEGIJE PRIKAZIVANJA I PREDSTAVLJANJA IDENTITETA U LATINSKOAMERIČKOM FILMU


Županović, Mario
STRATEGIJE PRIKAZIVANJA I PREDSTAVLJANJA IDENTITETA U LATINSKOAMERIČKOM FILMU, 2015., doktorska disertacija, Odjel za francuske i iberoromanske studije, Zadar


CROSBI ID: 787325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
STRATEGIJE PRIKAZIVANJA I PREDSTAVLJANJA IDENTITETA U LATINSKOAMERIČKOM FILMU
(Strategies of Imaging and Representation of Identities on Latin American Cinema)

Autori
Županović, Mario

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Odjel za francuske i iberoromanske studije

Mjesto
Zadar

Datum
12.11

Godina
2015

Stranica
225

Mentor
Vojković, Saša

Ključne riječi
Nacionalni projekt ; rasni diskursi ; utopija ; binarne opozicije ; Drugi ; revolucionarno ; zamućivanje.
(National project ; racial discourse ; utopia ; binary opposition ; the Other ; revolutionary ; blurring)

Sažetak
SAŽETAK Doktorski rad pod naslovom Strategije prikazivanja i predstavljanja identiteta u latinskoameričkom filmu imao je za cilj istražiti konceptualizaciju i provedbu različitih diskursa i kulturnih kodiranja koje su oblikovale i predstavljale identitete od kolonijalnog do post-kolonijalnog razdoblja. Rad donosi sustavnu analizu kolonijalnog, de-kolonijalnog i neo-kolonijalnog ideološkog aparata kao i analizu transformacija identiteta kroz navedene kulturo-ideološke sisteme. Osnovna teza disertacije bila je prepoznavanje, imenovanje i dokazivanje specifičnih strategija prikazivanja i predstavljanja identiteta kako na klasičnom tako i na autorskom filmu od avangarde do postmodernizma. Strategija koja je imala najšire i najkompleksnije implikacije na film, ali i kulturu pojedinih zemlja je označena terminom nacionalni projekt. Ta strategija je sagledana kroz studije-slučaja najznačajnijih filmova pokreta Cinema Novo uBrazilu, Grupo Ukamau u Boliviji, Grupo Cine Libercion u Argentini i Nuevo Cine u Meksiku. Druga specifična strategija označena terminom Binarne opozicije predstavlja se kao ključna socio-politička spona u razmeđi klasičnog filma i njegovih arhetipskih identiteta i revolucionarnog filma nastalog oponiranjem Prvom filmu. Studija slučaja comedie ranchere u Meksiku i ranih filmova Roche i Dos Santosa u Brazilu dokazuju teoretizaciju binarnih opozicija u praksi. Treća specifična strategija predstavljanja identiteta odnosi se na Brazil i trajnu opsesiju njegove kinematografije s utopijom i nostalgijom za utopijom koja obilježava programatske filmove Roche i citatne postmodernističke filmove Sallesa. Raskid s ovom tradicijom dokazan je studijom slučaja filma Božji grad, koji predstavlja postmodernu heterotopiju. U posljednjem poglavlju označava se i specifična strategija predstavljanja krize subjekta u modernističkom filmu označena pojmom Zamućivanja drugog u kojoj je izvedena studija slučaja filmova Sjećanje na nerazvijenost iz Kube i Pixote: zakon najslabijih iz Brazila. Razrada postmodernog drugog/druge u kontekstu feminističke i LGBT teorije analizirana je kroz studiju-slučaja dvaju filmova koji su dokinuli tabue u svojim zemljama: Mlijeko tuge u Peruu i Jagode i čokolada na Kubi. Uz implementaciju filmološke narativne i formalističke analize, rad je baziran i na metodološkoj sponi između socio-kulturne teorije o identitetima, vizualne antropologije, ikonografije i poststrukturalističkih koncepcija identiteta. Analiza više od dvadeset filmova provedena je kroz koncept studije -slučaja u kojem se brane teze naznačene specifičnim strategijama predstavljanja identiteta kao što se kroz njega suradnjom navedenih disciplina realizira i filmološka razrada. Ključne riječi: Nacionalni projekt, rasni diskursi, utopija, binarne opozicije, Drugi, revolucionarno, zamućivanje.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Mario Županović (autor)

Avatar Url Saša Vojković (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Županović, Mario
STRATEGIJE PRIKAZIVANJA I PREDSTAVLJANJA IDENTITETA U LATINSKOAMERIČKOM FILMU, 2015., doktorska disertacija, Odjel za francuske i iberoromanske studije, Zadar
Županović, M. (2015) 'STRATEGIJE PRIKAZIVANJA I PREDSTAVLJANJA IDENTITETA U LATINSKOAMERIČKOM FILMU', doktorska disertacija, Odjel za francuske i iberoromanske studije, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}upanovi\'{c}, Mario}, year = {2015}, pages = {225}, keywords = {Nacionalni projekt, rasni diskursi, utopija, binarne opozicije, Drugi, revolucionarno, zamu\'{c}ivanje.}, title = {STRATEGIJE PRIKAZIVANJA I PREDSTAVLJANJA IDENTITETA U LATINSKOAMERI\v{C}KOM FILMU}, keyword = {Nacionalni projekt, rasni diskursi, utopija, binarne opozicije, Drugi, revolucionarno, zamu\'{c}ivanje.}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{Z}upanovi\'{c}, Mario}, year = {2015}, pages = {225}, keywords = {National project, racial discourse, utopia, binary opposition, the Other, revolutionary, blurring}, title = {Strategies of Imaging and Representation of Identities on Latin American Cinema}, keyword = {National project, racial discourse, utopia, binary opposition, the Other, revolutionary, blurring}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font