Pregled bibliografske jedinice broj: 787325
STRATEGIJE PRIKAZIVANJA I PREDSTAVLJANJA IDENTITETA U LATINSKOAMERIČKOM FILMU
STRATEGIJE PRIKAZIVANJA I PREDSTAVLJANJA IDENTITETA U LATINSKOAMERIČKOM FILMU, 2015., doktorska disertacija, Odjel za francuske i iberoromanske studije, Zadar
CROSBI ID: 787325 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
STRATEGIJE PRIKAZIVANJA I PREDSTAVLJANJA IDENTITETA U LATINSKOAMERIČKOM FILMU
(Strategies of Imaging and Representation of Identities on Latin American Cinema)
Autori
Županović, Mario
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Odjel za francuske i iberoromanske studije
Mjesto
Zadar
Datum
12.11
Godina
2015
Stranica
225
Mentor
Vojković, Saša
Ključne riječi
Nacionalni projekt ; rasni diskursi ; utopija ; binarne opozicije ; Drugi ; revolucionarno ; zamućivanje.
(National project ; racial discourse ; utopia ; binary opposition ; the Other ; revolutionary ; blurring)
Sažetak
SAŽETAK Doktorski rad pod naslovom Strategije prikazivanja i predstavljanja identiteta u latinskoameričkom filmu imao je za cilj istražiti konceptualizaciju i provedbu različitih diskursa i kulturnih kodiranja koje su oblikovale i predstavljale identitete od kolonijalnog do post-kolonijalnog razdoblja. Rad donosi sustavnu analizu kolonijalnog, de-kolonijalnog i neo-kolonijalnog ideološkog aparata kao i analizu transformacija identiteta kroz navedene kulturo-ideološke sisteme. Osnovna teza disertacije bila je prepoznavanje, imenovanje i dokazivanje specifičnih strategija prikazivanja i predstavljanja identiteta kako na klasičnom tako i na autorskom filmu od avangarde do postmodernizma. Strategija koja je imala najšire i najkompleksnije implikacije na film, ali i kulturu pojedinih zemlja je označena terminom nacionalni projekt. Ta strategija je sagledana kroz studije-slučaja najznačajnijih filmova pokreta Cinema Novo uBrazilu, Grupo Ukamau u Boliviji, Grupo Cine Libercion u Argentini i Nuevo Cine u Meksiku. Druga specifična strategija označena terminom Binarne opozicije predstavlja se kao ključna socio-politička spona u razmeđi klasičnog filma i njegovih arhetipskih identiteta i revolucionarnog filma nastalog oponiranjem Prvom filmu. Studija slučaja comedie ranchere u Meksiku i ranih filmova Roche i Dos Santosa u Brazilu dokazuju teoretizaciju binarnih opozicija u praksi. Treća specifična strategija predstavljanja identiteta odnosi se na Brazil i trajnu opsesiju njegove kinematografije s utopijom i nostalgijom za utopijom koja obilježava programatske filmove Roche i citatne postmodernističke filmove Sallesa. Raskid s ovom tradicijom dokazan je studijom slučaja filma Božji grad, koji predstavlja postmodernu heterotopiju. U posljednjem poglavlju označava se i specifična strategija predstavljanja krize subjekta u modernističkom filmu označena pojmom Zamućivanja drugog u kojoj je izvedena studija slučaja filmova Sjećanje na nerazvijenost iz Kube i Pixote: zakon najslabijih iz Brazila. Razrada postmodernog drugog/druge u kontekstu feminističke i LGBT teorije analizirana je kroz studiju-slučaja dvaju filmova koji su dokinuli tabue u svojim zemljama: Mlijeko tuge u Peruu i Jagode i čokolada na Kubi. Uz implementaciju filmološke narativne i formalističke analize, rad je baziran i na metodološkoj sponi između socio-kulturne teorije o identitetima, vizualne antropologije, ikonografije i poststrukturalističkih koncepcija identiteta. Analiza više od dvadeset filmova provedena je kroz koncept studije -slučaja u kojem se brane teze naznačene specifičnim strategijama predstavljanja identiteta kao što se kroz njega suradnjom navedenih disciplina realizira i filmološka razrada. Ključne riječi: Nacionalni projekt, rasni diskursi, utopija, binarne opozicije, Drugi, revolucionarno, zamućivanje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Znanost o umjetnosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru