Pregled bibliografske jedinice broj: 786978
Digitalna bajka - književnost novih generacija
Digitalna bajka - književnost novih generacija // Didaktičko-metodički pristupi i strategije - podrška učenju i razvoju dece / Ristić, Miroslava (ur.).
Beograd: Učiteljski fakultet u Beogradu, 2015. str. 166-167 (poster, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 786978 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalna bajka - književnost novih generacija
(The Digital Fairytale - Literature of the New Generation)
Autori
Težak, Dubravka ; Gabelica, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktičko-metodički pristupi i strategije - podrška učenju i razvoju dece
/ Ristić, Miroslava - Beograd : Učiteljski fakultet u Beogradu, 2015, 166-167
ISBN
978-86-7849-209-9
Skup
Didaktičko-metodički pristupi i strategije - podrška učenju i razvoju dece
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 20.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dječja književnost; bajka; digitalni mediji; nastava književnosti
(children's literature; fairytale; digital media; literature classes)
Sažetak
Kao uzrok činjenice da djeca i mladi čitaju sve manje često se navode suvremeni digitalni mediji koji su masovno zaokupili nove generacije. Oni se u prvom redu doživljavaju kao sredstva zabave i razonode, zatim sredstva informiranja, a često se zanemaruju njihove velike mogućnosti da posluže i kao sredstva odgoja i obrazovanja u svim područjima pa tako i u književnosti. Danas se vrlo često prenose klasične bajke u digitalne medije gdje dobivaju i interaktivnu dimenziju koja ih katkad prilično udaljava od osnovnoga književnog predloška. U korpusu klasične bajke, veliki je broj bajki koje su ponikle u usmenoj tradiciji. Na tom putu prenošenja usmenim kanalima, mi danas ne možemo pouzdano znati do kakvih je sve mijena u bajci došlo. Možemo tek istraživati zapisane verzije jedne te iste bajke, ustanoviti sve promjene i pokušati dati objašnjenja zašto se autor odlučio za te promjene. Nije li sada prelazak bajke iz književnog oblika u digitalni sa svim mijenama koje iz toga proizlaze samo logičan stupanj u razvoju te književne vrste? U radu ćemo razmotriti pitanja smisla prenošenja književnog djela u digitalni medij, koliko djelo time gubi ili dobiva, odnosno kolika šteta ili dobrobit iz toga proizlazi za društvo, odnosno konkretno za dijete. Na primjeru poznatih bajki, razmotrit ćemo koliko i kako digitalne tehnologije mogu pridonijeti obogaćivanju nastave književnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb