Pregled bibliografske jedinice broj: 786561
Stavovi studenata o samoobrani s obzirom jesu li doživjeli fizički napad
Stavovi studenata o samoobrani s obzirom jesu li doživjeli fizički napad // 22. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske / Findak, Vladimir (ur.).
Zagreb: Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2013. str. 253-258 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 786561 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata o samoobrani s obzirom jesu li doživjeli fizički napad
(Students' attitudes about self-defense depending of their physical assault experiences)
Autori
Milinović, Ivan ; Mazinjanin, Predrag ; Lizačić, Constanza ; Herceg, Romina ; Modrić, Ines
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
22. Ljetna škola kineziologa Republike Hrvatske
/ Findak, Vladimir - Zagreb : Hrvatski kineziološki savez (HKS), 2013, 253-258
ISBN
978-953-7965-00-6
Skup
Organizacijski oblici rada u područjima edukacije, sporta, sportske rekreacije i kineziterapije
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 25.06.2013. - 29.06.2013
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
studenti; samoobrana; fizički napad; stavovi
(students; self-defense; physical attack; attitudes)
Sažetak
Samoobrana označava pravo na nekažnjen postupak pri korištenju mogućnosti obrane samoga sebe od djelovanja napadača. Definira se i kao izbjegavanje i sprječavanje napada na mentalni ili fizički integritet osobe (Hanks 2009). Napad može biti fizičke ili psihičke prirode. Pri samoobrani je iznimno dozvoljeno koristiti silu, ali samo u onoj mjeri u kojoj je potrebna za obranu. Pravo na samoobranu također je utemeljeno i u međunarodnim pravu (Kopel 2008). Važan je činjenica kako mladi percipiraju samoobranu te njezina važnost u vremenima kada je nasilje sveprisutno u svakodnevnom životu. Stoga je i cilj rada bio utvrditi kako studenti Ekonomskog fakulteta u Zagrebu percipiraju znanja i vještine iz područja samoobrane te utvrditi postoje li razlike u stavovima između spolova. Stavovi su se procjenjivali preko anketnog upitnika od 15 tvrdnji i upita (Sertić i sur. 2009). Uzorak ispitanika činilo je 272 studenata, od čega 185 studentica i 87 studenata Ekonomskog fakulteta. Diskriminacijskom analizom utvrđeno je da se dvije grupe ispitanika razlikuju prema stavovima o samoobrani procijenjenih na temelju 11 pitanja u anketnom upitniku. Položaji centroida grupa u prostoru diskriminacijskih funkcija ukazuju da postoji statistički značajna razlika o stavovima prema samoobrani između studentica i studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Zagreb