Pregled bibliografske jedinice broj: 785700
Komplementarna primjena modeliranja i animacije kao metoda u kreativnoj terapiji djeteta s malignim oboljenjem
Komplementarna primjena modeliranja i animacije kao metoda u kreativnoj terapiji djeteta s malignim oboljenjem, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 785700 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komplementarna primjena modeliranja i animacije kao metoda u kreativnoj terapiji djeteta s malignim oboljenjem
(Complementary application of modeling and animation as a methods in creative therapy of the child with malignant disease)
Autori
Brčić, Josipa
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.09
Godina
2015
Stranica
58
Mentor
Miholić, Damir ; Lisak, Natalija
Ključne riječi
maligne bolesti; modeliranje; animacija; samoprocjena
(cancer; modeling; animation; self-assessment)
Sažetak
Cilj ovog istraživanja bila je evaluacija utjecaja art terapijskog pristupa (terapija modeliranjem i animacija) na promjene u somatskom i psihoemocionalnom izražavanju djeteta s malignim oboljenjem, kao i na promjene u samoprocjeni doživljaja sebe. Istrživanje je provedeno kao dvije studija slučaja (djevojčice u dobi od 7 i 8 godina) na Zavodu za hematologiju i onkologiju u Klinici za dječje bolesti Zagreb. Postavljena je hipoteza istraživanja prema kojoj komplementarna primjena elemenata likovne terapije i medija animacije utječe na promjene u somatskom i psihoemocionalnom izražavanju djeteta s malignim oboljenjem, kao i na promjene u samoprocjeni doživljaja sebe. Za evaluaciju na varijabli Samoprocjena doživljaja sebe korišten je Aqua test prije i nakon provođenja seanse u 5 odnosno 6 točaka procjene te Basic Ph model. Rezultati su obrađeni kvantitativnom i kvalitativnom analizom. Rezultati kvantitativne analize za varijablu Samoprocjena doživljaja sebe djelomično potvrđuju polaznu hipotezu jer rezultati na varijabli Samoprocjena doživalja sebe pokazuju promjene u prvoj studiji slučaja, dok u drugoj studiji slučaja na istoj varijabli promjene nisu utvrđene. Na kvalitativnoj razini promjene su bile vidljive na razini spontanosti i uključenosti djece u terapijske aktivnosti, koje su rezultirale poticanjem kreativnih adaptivnih mehanizama suočavanja s oboljenjem. Utvrđene su poteškoće i potreba za prilagodbom primjene animacije u terapijskom kontekstu. Također je naglašena potreba za daljnjim istraživanjima čiji će cilj biti kvalitativna i kvantitativna procjena utjecaja terapije modeliranjem i animacije na različite aspekte života onkoloških pacijenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb