Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 785699

Dramski izričaj u poticanju nekih kognitivnih i motoričkih funkcija kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima


Maras, Martina
Dramski izričaj u poticanju nekih kognitivnih i motoričkih funkcija kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 785699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dramski izričaj u poticanju nekih kognitivnih i motoričkih funkcija kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima
(Drama expression in the promotion of some cognitive and motor function in children with motor disorders and chronic diseases)

Autori
Maras, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
10.09

Godina
2015

Stranica
37

Mentor
Miholić, Damir

Ključne riječi
motorički poremećaji ; kronične bolesti ; drama ; dramske tehnike
(motor disorders ; chronic diseases ; drama ; dramatic techniques)

Sažetak
Motorički poremećaji podrazumijevaju skupinu poremećaja fine i grube motorike i/ili balansa tijela, koji stvaraju teškoće u svakodnevnim funkcionalnim aktivnostima. Kronične bolesti označavaju bolesti drugih organskih sustava koje su dugotrajnog trajanja i zahtjevaju poseban tretman liječenja, kao i organizacije svakodnevnih aktivnosti. Djeca s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima uključena su u različite edukacijske, rehabilitacijske i terapijske tretmane. Mogućnost komplementarne primjene, uz odgovarajuće standardne pristupe, nude i kreativne terapije. Jedna od metoda kreativne terapije je i dramsko izražavanje. Drama je oblik socijalne umjetnosti, u kojem je naglasak stavljen na proces, a ne na završni produkt (kazališna predstava). Dramske aktivnosti uključuju zajednički rad i suradnju te kao takve mogu biti sredstvo mladima u cilju razvoja fizičkih, kognitivnih, emocionalnih i socijalnih vještina. Stoga je cilj ovog istraživanja bio procjena utjecaja dramskog izričaja (i drugih umjetničkih medija) na promjene u somatskom, kognitivnom, emocionalnom i socijalnom području funkcioniranja djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima. Istraživanje se provodilo kroz radionice u produženom stručnm postupku Centra za odgoj i obrazovanje „Goljak“ u Zagrebu, u periodu od veljače do travnja 2015. godine. U istraživanju je sudjelovalo jedanaestero djece u dobi od 12 i 13 godina. Sudjelovanje djece u dramskim aktivnostima procjenjivalo se primjenom Upitnika za procjenu socijalnih vještina (Damjanić, 2014.), Jonesovom adaptacijom skale dramskog sudjelovanja te Vizualno – analognom skalom samoprocjene. Evaluacija je provedena u dvije točke procjene, tj. prije provedbe terapijskog programa i nakon. Vrijednosti za definirane varijable obrađene su metodom kvantitativnih promjena pod modelom analize razlike između inicijalnog i finalnog mjerenja. Dobiveni podaci pokazuju da primjena dramskih tehnika utječe na promjene u opserviranim varijablama kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima. Također, rezultati ukazuju na potrebu provedbe daljnjih istraživanja unutar ovog područja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Damir Miholić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Maras, Martina
Dramski izričaj u poticanju nekih kognitivnih i motoričkih funkcija kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Maras, M. (2015) 'Dramski izričaj u poticanju nekih kognitivnih i motoričkih funkcija kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima', diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Maras, Martina}, year = {2015}, pages = {37}, keywords = {motori\v{c}ki poreme\'{c}aji, kroni\v{c}ne bolesti, drama, dramske tehnike}, title = {Dramski izri\v{c}aj u poticanju nekih kognitivnih i motori\v{c}kih funkcija kod djece s motori\v{c}kim poreme\'{c}ajima i kroni\v{c}nim bolestima}, keyword = {motori\v{c}ki poreme\'{c}aji, kroni\v{c}ne bolesti, drama, dramske tehnike}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Maras, Martina}, year = {2015}, pages = {37}, keywords = {motor disorders, chronic diseases, drama, dramatic techniques}, title = {Drama expression in the promotion of some cognitive and motor function in children with motor disorders and chronic diseases}, keyword = {motor disorders, chronic diseases, drama, dramatic techniques}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font