Pregled bibliografske jedinice broj: 785699
Dramski izričaj u poticanju nekih kognitivnih i motoričkih funkcija kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima
Dramski izričaj u poticanju nekih kognitivnih i motoričkih funkcija kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima, 2015., diplomski rad, diplomski, Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 785699 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Dramski izričaj u poticanju nekih kognitivnih i
motoričkih funkcija kod djece s motoričkim
poremećajima i kroničnim bolestima
(Drama expression in the promotion of some
cognitive and motor function in children with
motor disorders and chronic diseases)
Autori
Maras, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
10.09
Godina
2015
Stranica
37
Mentor
Miholić, Damir
Ključne riječi
motorički poremećaji ; kronične bolesti ; drama ; dramske tehnike
(motor disorders ; chronic diseases ; drama ; dramatic techniques)
Sažetak
Motorički poremećaji podrazumijevaju skupinu poremećaja fine i grube motorike i/ili balansa tijela, koji stvaraju teškoće u svakodnevnim funkcionalnim aktivnostima. Kronične bolesti označavaju bolesti drugih organskih sustava koje su dugotrajnog trajanja i zahtjevaju poseban tretman liječenja, kao i organizacije svakodnevnih aktivnosti. Djeca s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima uključena su u različite edukacijske, rehabilitacijske i terapijske tretmane. Mogućnost komplementarne primjene, uz odgovarajuće standardne pristupe, nude i kreativne terapije. Jedna od metoda kreativne terapije je i dramsko izražavanje. Drama je oblik socijalne umjetnosti, u kojem je naglasak stavljen na proces, a ne na završni produkt (kazališna predstava). Dramske aktivnosti uključuju zajednički rad i suradnju te kao takve mogu biti sredstvo mladima u cilju razvoja fizičkih, kognitivnih, emocionalnih i socijalnih vještina. Stoga je cilj ovog istraživanja bio procjena utjecaja dramskog izričaja (i drugih umjetničkih medija) na promjene u somatskom, kognitivnom, emocionalnom i socijalnom području funkcioniranja djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima. Istraživanje se provodilo kroz radionice u produženom stručnm postupku Centra za odgoj i obrazovanje „Goljak“ u Zagrebu, u periodu od veljače do travnja 2015. godine. U istraživanju je sudjelovalo jedanaestero djece u dobi od 12 i 13 godina. Sudjelovanje djece u dramskim aktivnostima procjenjivalo se primjenom Upitnika za procjenu socijalnih vještina (Damjanić, 2014.), Jonesovom adaptacijom skale dramskog sudjelovanja te Vizualno – analognom skalom samoprocjene. Evaluacija je provedena u dvije točke procjene, tj. prije provedbe terapijskog programa i nakon. Vrijednosti za definirane varijable obrađene su metodom kvantitativnih promjena pod modelom analize razlike između inicijalnog i finalnog mjerenja. Dobiveni podaci pokazuju da primjena dramskih tehnika utječe na promjene u opserviranim varijablama kod djece s motoričkim poremećajima i kroničnim bolestima. Također, rezultati ukazuju na potrebu provedbe daljnjih istraživanja unutar ovog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Damir Miholić
(mentor)