Pregled bibliografske jedinice broj: 785650
Vrijednosni sustav učitelja- determinanta kulture škole
Vrijednosni sustav učitelja- determinanta kulture škole // Didaktički izazovi / Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012. str. 68-68 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 785650 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosni sustav učitelja- determinanta kulture škole
(Teachers' Values- Determin School Culture)
Autori
Mlinarević, Vesnica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Didaktički izazovi
/ Peko, Anđelka ; Dubovicki, Snježana ; Varga, Rahaela - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2012, 68-68
ISBN
978-953-6965-29-8
Skup
Didaktički izazovi
Mjesto i datum
Slavonski Brod, Hrvatska, 24.05.2012. - 25.05.2012
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
vrijednosti; škola; kultura skole; učenik; učitelj
(values; school; school culture; student; teacher)
Sažetak
Usvajanje vrijednosti u zivotu djece i mladih od velike je važnosti za njihovo odrastanje, stjecanje identiteta i cjelokupno ponasanje kao odgovornih i prosocijalno usmjerenih osoba. Intenzivnim promjenama u okolini u kojoj živimo, dolazi i do promjena u vrijednostima njenih članova. U odgoju i obrazovanju se isprepliću humane, demokratske, građanske i ljudske vrijednosti, a posebice univerzalne. U tom smislu, čovjek i društvo, učitelj i učenik, izabiru vrijednosti tako da daju prednost jednima, a odstupaju od drugih vriiednosti . U svojim postupcima prema učenicima , učitelji se rukovode profesionalnim kompetencijama i sustavom vrijednosti za koji smatraju da je najbolji za dobro njihovih učenika. Izbor vrijednosti kako na osobnoj razini, tako i na razini društva, odražava se i na skolu koja je u interakcijskom suodnosu s društvom u kojem se nalazi, a koje utječe i na kulturu škole. Kultura škole je izraz zajedničkih uvjerenja učitelja , učenika , ravnatelja, drugih zaposlenih i roditelja, odražava i lokalnu kulturu te sustav vrijednosti svakog pojedinog člana unutar kulture skole. Specifične vrijednosti , uvjerenja i očekivanja učitelja, njegova ponašanja, rituali, način na koji razumiju i djeluju, vide i interpretiraju svakodnevnu školsku i osobnu praksu, događanja u školi i osobno djelovanje utječu na kulturu škole i djeluje na svakog pojedinog učenika. Kultura škole odražava i način prijašnjeg ponašanja i vrijednosti svih članova, i određuje se kao ishod organizacijskog učenja. Posebnost kulturi škole daju međuodnosi učitelja i učenika, ona se mijenja kako se mijenjaju njezini članovi. Pojedine vrijednosti učitelja često su neosvještene, ali upravljaju njegovim odgojno-obrazovnim radom, njegovom teorijom u primjeni. Ukoliko učitelji žele i imaju prilike svoje iskustvo transformirati u mišljenje, mišljenje u refleksiju, a refleksiju u novo mišljenje i akciju, mijenja se kultura škole i izgrađuje kontekst za učenje i promjene, učeća zajednica. Promjena je proces, put prema kvalitetnijim promjenama odgojno-obrazovne prakse je dugotrajni istraživački proces usmjeren na razumijevanje i osvješćivanje učiteljeve osobne prakse (refleksija) i mijenjanja implicitnih teorija (vrijednosti). Rad daje teorijsku analizu određenja vrijednosti, posebice važnost vrijednosti u odgojno-obrazovnom procesu, ulozi učiteljevog vrijednosnog sustava i njegova utjecaja na kulturu škole te prikaz rezultata znanstvenih istraživanja o ovom pedagoškom fenomenu.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Vesnica Mlinarević
(autor)