Pregled bibliografske jedinice broj: 785583
Akcijsko istraživanje utjecaja medija na socijalne vještine djece predškolskog uzrasta
Akcijsko istraživanje utjecaja medija na socijalne vještine djece predškolskog uzrasta // Perspectives of Education for Development in the Context of Active Citizenship / Tatković, Nevenka i Diković, Marina (ur.).
Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 2016. str. 25-47
CROSBI ID: 785583 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akcijsko istraživanje utjecaja medija na socijalne vještine djece predškolskog uzrasta
(Action Research on the Influence of the Media on Preschool Childrens's Social Skills)
Autori
Bileta, Andrea ; Zuliani, Đeni ; Vukić, Tijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Perspectives of Education for Development in the Context of Active Citizenship
Urednik/ci
Tatković, Nevenka i Diković, Marina
Izdavač
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Grad
Pula
Godina
2016
Raspon stranica
25-47
ISBN
978-953-7320-30-0
Ključne riječi
akcijsko istraživanje, djeca predškolske dobi, medijski sadržaj, socijalne vještine, utjecaj medija, građanski odgoj
(Action Research, Preschool-aged Children, Social Skills, Media Contents, Media Influence, Citizenship Education)
Sažetak
Ovaj rad prikazuje akcijsko istraživanje u kojem se odabranim medijskim sadržajima želi poticati socijalne vještine djece predškolske dobi. Istraživanje je provedeno u dječjem vrtiću u Puli, a obuhvaća 18 djece, 8 dječaka i 10 djevojčica predškolske dobi. Korištena je opservacija dječjih ponašanja za koju je napravljena prikladna evidencijska lista. Rezultati pokazuju da se odabranim medijskim sadržajima mogu poticati socijalne vještine, ali također smanjiti neželjena ponašanja kod djece. Rezultati pokazuju značajne spolne razlike kod djevojčica, za vrijeme radionica, češće je bilo prisutno ponašanje na dimenziji aktivnog slušanja, suradnje i poštivanja pravila skupine u odnosu na dječake. Kod dječaka je češće bilo prisutno ponašanje na dimenziji neželjenih ponašanja (izrugivanje, odbacivanje i nasilno ponašanje) u odnosu na djevojčice. Rezultati također pokazuju da su, tijekom ciklusa radionica, postojeće socijalne vještine kod djece uspješno podignute na višu razinu, dok su neželjena ponašanja na dimenziji odbacivanja spuštena na nižu razinu, a nasilno se ponašanje u potpunosti suzbilo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli