Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 785573

Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive


Vukić, Tijana
Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive // Medijski dijalozi, 8 (2015), 22; 261-291 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 785573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive
(Acquisition of Preschool Media Competences from Communicological Perspective)

Autori
Vukić, Tijana

Izvornik
Medijski dijalozi (1800-7074) 8 (2015), 22; 261-291

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
predškolske medijske kompetencije; (masovni) mediji; medijski odgoj; komunikologija; predškolska ustanova; odgojitelj
(preschool media competencies; (mass) media; media education; communicology; preschool institution; educator)

Sažetak
Medijske kompetencije pojedinac stječe od predškolske dobi, u nas za sada više neorganizirano i nesustavno zbog neodgovarajuće opće i pedagoške medijske kompetentnosti onih koji skrbe o njegovu razvoju. U Hrvatskoj je uočen nedostatak istraživanja teme medija i predškolaca što, osim sustavne neuključenosti medijskih područja u predškolske programske sadržaje, nedostatka medijski usmjerenog stručnog i cjeloživotnog obrazovanja, rezultira nedostatkom konkretizacije pojedinačnih medijskih kompetencija iz perspektive vertikalnog slijeda odgoja i obrazovanja. Kao prvi prilog popunjavanju te praznine, ovaj rad donosi opću definiciju predškolskih medijskih kompetencija. Cilj istraživanja je bio saznati kvalitetu i kvantitetu utjecaja predškolske ustanove i odgojitelja na razvoj predškolskih medijskih kompetencija. Podaci su prikupljeni metodom anketiranja i metodom promatranja, pri čemu je korišten pripadajući instrumentarij istraživanja – anketni upitnik i dnevnik opažanja. Podaci su obrađeni deskriptivnom statistikom te kvalitativnom deskripcijom. Rezultati istraživanja pokazuju neadekvatnu opremljenost svim medijima u pojedinačnim grupama pulskih predškolskih ustanova, njihovu nedovoljnu dostupnost za svakodnevni rad što je čimbenik favoriziranja knjiga, glazbe i audio priča, a zapostavljanja kompjutora, fotoaparata i kamere. Jednako važno je iznijeti rezultate koji upozoravaju na necjelovitu medijsku kompetentnost odgojitelja. Sve to nikako ne može rezultirati medijski kompetentnim predškolskim djetetom. Prijedlog je prije svega konkretizirati pojedinačne medijske kompetencije djece i svih onih koji o njima skrbe (roditelja, odgojitelja, nastavnika i dr.) na svim odgojnim i obrazovnim razinama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti

Napomena
Međunarodni znanstveni časopis s međunarodnim recenzentima i međunarodnim uredništvom.



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Tijana Vukić (autor)

Citiraj ovu publikaciju:

Vukić, Tijana
Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive // Medijski dijalozi, 8 (2015), 22; 261-291 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
Vukić, T. (2015) Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive. Medijski dijalozi, 8 (22), 261-291.
@article{article, author = {Vuki\'{c}, Tijana}, year = {2015}, pages = {261-291}, keywords = {pred\v{s}kolske medijske kompetencije, (masovni) mediji, medijski odgoj, komunikologija, pred\v{s}kolska ustanova, odgojitelj}, journal = {Medijski dijalozi}, volume = {8}, number = {22}, issn = {1800-7074}, title = {Stjecanje pred\v{s}kolskih medijskih kompetencija iz komunikolo\v{s}ke perspektive}, keyword = {pred\v{s}kolske medijske kompetencije, (masovni) mediji, medijski odgoj, komunikologija, pred\v{s}kolska ustanova, odgojitelj} }
@article{article, author = {Vuki\'{c}, Tijana}, year = {2015}, pages = {261-291}, keywords = {preschool media competencies, (mass) media, media education, communicology, preschool institution, educator}, journal = {Medijski dijalozi}, volume = {8}, number = {22}, issn = {1800-7074}, title = {Acquisition of Preschool Media Competences from Communicological Perspective}, keyword = {preschool media competencies, (mass) media, media education, communicology, preschool institution, educator} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font