Pregled bibliografske jedinice broj: 785573
Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive
Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive // Medijski dijalozi, 8 (2015), 22; 261-291 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 785573 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stjecanje predškolskih medijskih kompetencija iz komunikološke perspektive
(Acquisition of Preschool Media Competences from Communicological Perspective)
Autori
Vukić, Tijana
Izvornik
Medijski dijalozi (1800-7074) 8
(2015), 22;
261-291
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
predškolske medijske kompetencije; (masovni) mediji; medijski odgoj; komunikologija; predškolska ustanova; odgojitelj
(preschool media competencies; (mass) media; media education; communicology; preschool institution; educator)
Sažetak
Medijske kompetencije pojedinac stječe od predškolske dobi, u nas za sada više neorganizirano i nesustavno zbog neodgovarajuće opće i pedagoške medijske kompetentnosti onih koji skrbe o njegovu razvoju. U Hrvatskoj je uočen nedostatak istraživanja teme medija i predškolaca što, osim sustavne neuključenosti medijskih područja u predškolske programske sadržaje, nedostatka medijski usmjerenog stručnog i cjeloživotnog obrazovanja, rezultira nedostatkom konkretizacije pojedinačnih medijskih kompetencija iz perspektive vertikalnog slijeda odgoja i obrazovanja. Kao prvi prilog popunjavanju te praznine, ovaj rad donosi opću definiciju predškolskih medijskih kompetencija. Cilj istraživanja je bio saznati kvalitetu i kvantitetu utjecaja predškolske ustanove i odgojitelja na razvoj predškolskih medijskih kompetencija. Podaci su prikupljeni metodom anketiranja i metodom promatranja, pri čemu je korišten pripadajući instrumentarij istraživanja – anketni upitnik i dnevnik opažanja. Podaci su obrađeni deskriptivnom statistikom te kvalitativnom deskripcijom. Rezultati istraživanja pokazuju neadekvatnu opremljenost svim medijima u pojedinačnim grupama pulskih predškolskih ustanova, njihovu nedovoljnu dostupnost za svakodnevni rad što je čimbenik favoriziranja knjiga, glazbe i audio priča, a zapostavljanja kompjutora, fotoaparata i kamere. Jednako važno je iznijeti rezultate koji upozoravaju na necjelovitu medijsku kompetentnost odgojitelja. Sve to nikako ne može rezultirati medijski kompetentnim predškolskim djetetom. Prijedlog je prije svega konkretizirati pojedinačne medijske kompetencije djece i svih onih koji o njima skrbe (roditelja, odgojitelja, nastavnika i dr.) na svim odgojnim i obrazovnim razinama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Napomena
Međunarodni znanstveni časopis s međunarodnim recenzentima i međunarodnim uredništvom.