Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 785571

Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija


Vukić, Tijana; Youens, Iva
Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija // Medijska istraživanja, 21 (2015), 1; 79-101 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 785571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija
(Television program as a teaching resource for acquiring primary media competencies)

Autori
Vukić, Tijana ; Youens, Iva

Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 21 (2015), 1; 79-101

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni

Ključne riječi
televizija; televizijski program; nastavno sredstvo; masovni mediji; medijske kompetencije; medijski odgoj; medijska kultura; osnovna škola
(television; television program; teaching resource; mass media; media competence; media education; media culture; elementary school)

Sažetak
Svjesni utjecaja televizije kao još uvijek, za djecu, najuvjerljivijeg masovnog medija te nužnosti sustavnosti u razvijanju medijske kompetentnosti djeteta, u ovom radu istražujemo mogućnost uvođenja televizijskog programa kao nastavnog sredstva u obvezne osnovnoškolske nastavne predmete u povećanom obimu s ciljem stjecanja i razvoja osnovnoškolskih medijskih kompetencija. Iako činjenica da se djecu u hrvatskim školama od samog početka osposobljava za razlikovanje, upotrebu i komunikaciju s masovnim medijima, rad problematizira ishode učenja koji nisu u skladu s tim te nedostatnost nastavnih sati namijenjenih sustavnom stjecanju medijskih kompetencija. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi: imaju li učenici šestog razreda temeljne televizijske medijske kompetencije, stavove nastavnika o važnosti te teme, njenom uvođenju u obvezne premete te koliko je sadržaja na tu temu u njima trenutno zastupljeno. Podatke smo prikupili koristeći metodološke instrumente: test i intervju te postupak analize sadržaja nastavnog plana i programa jedne tehnološki napredne hrvatske osnovne škole, a obradili ih deskriptivnom statističkom metodom. Dobiveni rezultati potvrđuju prethodna istraživanja provedena u ovoj domeni komunikacijskih, ali i pedagoških znanosti: učenici nemaju razvijene temeljne medijske kompetencije koje se odnose na televiziju, koriste je uglavnom za zabavu, a televizijski programi koje prate neprimjereni njihovoj dobi. Nastavnici, svjesni važnosti sustavnog uvođenja sadržaja medijskog odgoja u osnovne škole, spremni su unijeti promjene. Rad prvi put nudi konkretno i odmah primjenjivo rješenje, uvodeći male, financijski nezahtjevne, mjerljive i istog trena provedljive promjene.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište Jurja Dobrile u Puli

Profili:

Avatar Url Tijana Vukić (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Hrčak

Citiraj ovu publikaciju:

Vukić, Tijana; Youens, Iva
Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija // Medijska istraživanja, 21 (2015), 1; 79-101 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
Vukić, T. & Youens, I. (2015) Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija. Medijska istraživanja, 21 (1), 79-101.
@article{article, author = {Vuki\'{c}, Tijana and Youens, Iva}, year = {2015}, pages = {79-101}, keywords = {televizija, televizijski program, nastavno sredstvo, masovni mediji, medijske kompetencije, medijski odgoj, medijska kultura, osnovna \v{s}kola}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {21}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovno\v{s}kolskih medijskih kompetencija}, keyword = {televizija, televizijski program, nastavno sredstvo, masovni mediji, medijske kompetencije, medijski odgoj, medijska kultura, osnovna \v{s}kola} }
@article{article, author = {Vuki\'{c}, Tijana and Youens, Iva}, year = {2015}, pages = {79-101}, keywords = {television, television program, teaching resource, mass media, media competence, media education, media culture, elementary school}, journal = {Medijska istra\v{z}ivanja}, volume = {21}, number = {1}, issn = {1330-6928}, title = {Television program as a teaching resource for acquiring primary media competencies}, keyword = {television, television program, teaching resource, mass media, media competence, media education, media culture, elementary school} }

Časopis indeksira:


  • Scopus


Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA)
  • Current Index to Journals in Education (CIJE)
  • SCOPUS.





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font