Pregled bibliografske jedinice broj: 785571
Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija
Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija // Medijska istraživanja, 21 (2015), 1; 79-101 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 785571 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Televizijski program kao nastavno sredstvo u stjecanju osnovnoškolskih medijskih kompetencija
(Television program as a teaching resource for acquiring primary media competencies)
Autori
Vukić, Tijana ; Youens, Iva
Izvornik
Medijska istraživanja (1330-6928) 21
(2015), 1;
79-101
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
televizija; televizijski program; nastavno sredstvo; masovni mediji; medijske kompetencije; medijski odgoj; medijska kultura; osnovna škola
(television; television program; teaching resource; mass media; media competence; media education; media culture; elementary school)
Sažetak
Svjesni utjecaja televizije kao još uvijek, za djecu, najuvjerljivijeg masovnog medija te nužnosti sustavnosti u razvijanju medijske kompetentnosti djeteta, u ovom radu istražujemo mogućnost uvođenja televizijskog programa kao nastavnog sredstva u obvezne osnovnoškolske nastavne predmete u povećanom obimu s ciljem stjecanja i razvoja osnovnoškolskih medijskih kompetencija. Iako činjenica da se djecu u hrvatskim školama od samog početka osposobljava za razlikovanje, upotrebu i komunikaciju s masovnim medijima, rad problematizira ishode učenja koji nisu u skladu s tim te nedostatnost nastavnih sati namijenjenih sustavnom stjecanju medijskih kompetencija. Ciljevi istraživanja bili su utvrditi: imaju li učenici šestog razreda temeljne televizijske medijske kompetencije, stavove nastavnika o važnosti te teme, njenom uvođenju u obvezne premete te koliko je sadržaja na tu temu u njima trenutno zastupljeno. Podatke smo prikupili koristeći metodološke instrumente: test i intervju te postupak analize sadržaja nastavnog plana i programa jedne tehnološki napredne hrvatske osnovne škole, a obradili ih deskriptivnom statističkom metodom. Dobiveni rezultati potvrđuju prethodna istraživanja provedena u ovoj domeni komunikacijskih, ali i pedagoških znanosti: učenici nemaju razvijene temeljne medijske kompetencije koje se odnose na televiziju, koriste je uglavnom za zabavu, a televizijski programi koje prate neprimjereni njihovoj dobi. Nastavnici, svjesni važnosti sustavnog uvođenja sadržaja medijskog odgoja u osnovne škole, spremni su unijeti promjene. Rad prvi put nudi konkretno i odmah primjenjivo rješenje, uvodeći male, financijski nezahtjevne, mjerljive i istog trena provedljive promjene.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social Planning/Policy & Development Abstracts (SOPODA)
- Current Index to Journals in Education (CIJE)
- SCOPUS.