Pregled bibliografske jedinice broj: 785279
Početci institucijskog predškolskog odgoja u Hrvatskoj i njegova temeljna obilježja
Početci institucijskog predškolskog odgoja u Hrvatskoj i njegova temeljna obilježja // Školski vjesnik, 64 (2015), 2; 227-250 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 785279 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Početci institucijskog predškolskog odgoja u Hrvatskoj i njegova temeljna obilježja
(The beginnings of institutional preschool education in Croatia and its basic features)
Autori
Mendeš, Branimir
Izvornik
Školski vjesnik (0037-654X) 64
(2015), 2;
227-250
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
Hrvatska ; 19. stoljeća ; dječja zabavišta ; hrvatska pedagoška misao ; odgojna praksa ; zabavišna učiteljica ; profesionalni razvoj
(Croatia ; 19th century ; kindergartens ; Croatian pedagogical thought ; educational practice ; preschool teacher ; professional development.)
Sažetak
Modernizacijske promjene koje su zahvatile hrvatsko društvo u drugoj polovini 19. stoljeća utjecale su na zapošljavanje velikog broja žena izvan kućanstva. Ta je činjenica uvjetovala otvaranje dječjih zabavišta kao specifičnih ustanova za predškolsku djecu. Prva takva ustanova na našim je prostorima osnovana 1869. godine u Zagrebu. Uslijedilo je njihovo otvaranje i u drugim hrvatskim krajevima. Otvaranje prvih ustanova za predškolsku djecu privuklo je pozornost domaćih pedagogija koji su o toj tematici počeli objavljivati radove. Početak rada prvih zabavišta doveo je i do otvaranja jednogodišnjeg tečaja za obrazovanje zabavišnih učiteljica u šk. god. 1880/81. Sve navedeno ukazuje na činjenicu da je nacionalna predškolska praksa išla ukorak s europskim iskustvima u koncipiranju institucijskog predškolskog odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts