Pregled bibliografske jedinice broj: 785261
Odnos znanja o nasilju preko interneta otkrivanja informacija o sebi te činjenja i doživljavanja nasilja preko interneta
Odnos znanja o nasilju preko interneta otkrivanja informacija o sebi te činjenja i doživljavanja nasilja preko interneta // 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija starenja - pogled u budućnost" sažetci priopćenja / Despot Lučanin, Jasminka ; Černja, Iva ; Lopižić, Josip ; Rudolfi, Nelija (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2015. str. 187-187 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 785261 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos znanja o nasilju preko interneta otkrivanja informacija o sebi te činjenja i doživljavanja nasilja preko interneta
(Knowledge about internet violence, information disclosure, and committing and experiencing internet violence relationship)
Autori
Šincek, Daniela ; Tomašić Humer, Jasmina ; Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Babić Čikeš, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija starenja - pogled u budućnost" sažetci priopćenja
/ Despot Lučanin, Jasminka ; Černja, Iva ; Lopižić, Josip ; Rudolfi, Nelija - Zagreb : Naklada Slap, 2015, 187-187
ISBN
978-953-55079-3-2
Skup
23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija starenja - pogled u budućnost"
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 04.11.2015. - 07.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nasilje preko interneta; znanje; otkrivanje informacija na internetu; mladi
(internet violence; knowledge; information disclosure; youth)
Sažetak
Razvoj informacijsko – komunikacijskih tehnologija (IKT) pred mlade ljude, osim brojnih mogućnosti, stavlja i određene izazove. Činjenje i doživljavanje nasilja preko interneta je danas široko prepoznat kao značajan izazov u području korištenja IKT-a kod mladih. Uz uključenost u nasilje preko interneta vezuje se otkrivanje informacija o sebi na internetu, čime se mlada osoba potencijalno izlaže neželjenim iskustvima, kao i prepoznavanje što je nasilje preko interneta budući se u ranijim istraživanjima i iskustvima pokazalo da razlike u znanju mogu dovesti do uključivanja u nasilje preko interneta. Cilj ovog rada je provjeriti odnos znanja o nasilju preko interneta i otkrivanja informacija o sebi na internetu te uključenosti u nasilje preko interneta. Istraživanje je provedeno na 333 osječka srednjoškolca (od toga 203 mladića). Sudionici su popunili anketu o otkrivanju informacija o sebi na internetu, anketu kojom se ispitivalo znanje o nasilju preko interneta te Skalu doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta. Pokazalo se da učenici koji više otkrivaju informacije o sebi na internetu manje prepoznaju što je to nasilje preko interneta (r=-.187, p<.001) te više čine (r=.247, p<.001) i doživljavaju (r=.125, p<.05) nasilje preko interneta. Učenici koji više znaju o tome što je to nasilje preko interneta, to nasilje manje čine (r=-.382, p<.001) i doživljavaju (r=-.200, p<.001). Djevojke pokazuju veće znanje o nasilju preko interneta nego mladići (rpb=.308, p<.001) i manje čine nasilje preko interneta (rpb=-.196, p<.001). Utvrđena je i visoka povezanost činjenja i doživljavanja nasilja preko interneta (r=.581, p<.001) što je vjerojatno određeno i načinom mjerenja, tj. korištenjem istih čestica koje su različito usmjerene („meni su činili“ i „ja sam činio“). Dobiveni podaci ukazuju na potencijalnu zaštitnu ulogu znanja o tome što je nasilje preko interneta jer učenici koji više znaju o ovoj temi ne samo da manje čine i doživljavaju nasilje već i manje otkrivaju o sebi, tj. koriste određene zaštitne strategije. To smanjeno otkrivanje informacija je povezano i s manjom uključenosti u nasilje preko interneta te se može zaključiti da su obje praćene varijable (znanje i otkrivanje informacija) potencijalni zaštitni činitelji na koje treba usmjeriti pažnju i u prevenciji nasilja preko interneta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Daniela Šincek
(autor)
Ana Babić Čikeš
(autor)
Jasmina Tomašić Humer
(autor)
Marija Milić
(autor)
Ivana Duvnjak
(autor)