Pregled bibliografske jedinice broj: 785260
Spolne i dobne razlike u otkivanju informacija, znanju o i uključenosti u nasilje preko interneta osječkih srednjoškolaca
Spolne i dobne razlike u otkivanju informacija, znanju o i uključenosti u nasilje preko interneta osječkih srednjoškolaca // 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija starenja - pogled u budućnost" sažetci priopćenja / Despot Lučanin, Jasminka ; Černja, Iva ; Lopižić, Josip ; Rudolfi, Nelija (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2015. str. 171-171 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 785260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Spolne i dobne razlike u otkivanju informacija, znanju o i uključenosti u nasilje preko interneta osječkih srednjoškolaca
(Gender and age differences in information disclosure, knowledge and participation in internet violence in Osijek highschool students' sample)
Autori
Milić, Marija ; Duvnjak, Ivana ; Šincek, Daniela ; Tomašić Humer, Jasmina ; Babić Čikeš, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija starenja - pogled u budućnost" sažetci priopćenja
/ Despot Lučanin, Jasminka ; Černja, Iva ; Lopižić, Josip ; Rudolfi, Nelija - Zagreb : Naklada Slap, 2015, 171-171
ISBN
978-953-55079-3-2-
Skup
23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa "Psihologija starenja - pogled u budućnost"
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 04.11.2015. - 07.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
nasilje preko interneta; spolne i dobne razlike; adolescenti
(internet violence; gender and age differences; adolescents)
Sažetak
Raniji rezultati istraživanja spolnih razlika su kontradiktorni. Nejednoznačni su podaci i o dobnim trendovima u ovom području. Stoga se ovim istraživanjem željelo provjeriti postoje li spolne i dobne razlike u činjenju i doživljavanju nasilja preko interneta, ali i u otkrivaju informacija o sebi na internetu, kao i o znanju koja imaju o tome što je sve nasilje preko interneta. Istraživanje je provedeno na 333 učenika (203 mladića i 130 djevojaka) dvije osječke srednje škole. Uključeno je 68 učenika prvih, 67 učenika drugih, 95 učenika trećih i 103 učenika četvrtih razreda srednjih škola. Istraživanje je provedeno u sklopu većeg istraživanja, a za potrebe ovog istraživanja korištene su: anketa o otkrivanju informacija o sebi na internetu, anketa kojom se ispitivalo znanje o nasilju preko interneta te Skala doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta. Nisu utvrđene dobne razlike u uključenosti u nasilje preko interneta (činjenje: F (3, 327) = 1.575, p = .195 ; doživljavanje: F (3, 327) = 1.937, p = .123), kao ni u količini znanja o nasilju preko interneta (F (3, 328) = 1.750, p = .157) dok je kod otkrivanja informacija na internetu utvrđeno, na razini rizika od 10% , postojanje razlika (F (3, 329) = 2.397, p = .068) u smjeru da stariji učenici otkrivaju nešto više informacija o sebi. Provjera spolnih razlika je pokazala da djevojke imaju više znanja (F (1, 331) = 34.681, p = .000) i manje čine nasilje preko interneta (F (1, 330) = 13.135, p = .000) nego mladići, dok se međusobno ne razlikuju po doživljavanju nasilja preko interneta (F (1, 330) = 1.460, p = .228). Kod otkrivanja informacija o sebi na internetu spolne razlike su značajne tek uz razinu rizika od 10% (F (1, 331) = 3.599, p = .059) i ukazuju da mladići o sebi otkrivaju nešto više informacija na internetu u usporedbi s djevojkama. Dobiveni rezultati ukazuju na nepostojanje razlika u ovom dobnom rasponu te da djevojke i mladići podjednako doživljavaju nasilje preko interneta. Pokazalo se da su mladići skloniji rizičnijem ponašanju i na internetu (nešto više otkrivaju informacije o sebi te značajno više čine nasilje preko interneta nego djevojke), a da djevojke bolje prepoznaju što je to nasilje preko interneta što je potencijalno za njih i zaštitni činitelj da se u isto ne upuštaju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek
Profili:
Ana Babić Čikeš
(autor)
Daniela Šincek
(autor)
Jasmina Tomašić Humer
(autor)
Marija Milić
(autor)
Ivana Duvnjak
(autor)