Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 785224

Povezanost simptoma ADHD-a s agresivnim i nasilničkim ponašanjem učenika osnovnoškolske dobi


Velki, Tena; Romstein, Ksenija
Povezanost simptoma ADHD-a s agresivnim i nasilničkim ponašanjem učenika osnovnoškolske dobi // Knjiga sažetaka: 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, Jasminka ; Černja, Iva ; Lopižić, Josip ; Rudolfi, Nelija (ur.).
Šibenik: Naklada Slap, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 785224 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Povezanost simptoma ADHD-a s agresivnim i nasilničkim ponašanjem učenika osnovnoškolske dobi
(Correlation between symptoms of ADHD with aggressive and violent behavior of primary school students)

Autori
Velki, Tena ; Romstein, Ksenija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Knjiga sažetaka: 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, Jasminka ; Černja, Iva ; Lopižić, Josip ; Rudolfi, Nelija - Šibenik : Naklada Slap, 2015

ISBN
978-953-55079-3-2

Skup
23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: psihologija starenja - pogled u budućnost

Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 04.11.2015. - 07.11.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
ADHD; vršnjačko nasilje; agresija
(ADHD; peer violence; aggression)

Sažetak
Brojna istraživanja potvrdila su povezanost ADHD-a s vršnjačkim nasiljem i agresivnim ponašanjem, pri čemu su najčešći nalazi govorili u prilog povezanosti impulzivnosti s nasilnim i agresivnim ponašanjem. Cilj istraživanja bio je provjeriti povezanost različitih simptoma ADHD-a (hiperaktivnost, impulzivnost i nepažnja) s različitim aspektima vršnjačkog nasilja (tjelesno, verbalno i elektroničko) i agresivnosti (reaktivna i proaktivna agresija). Pretpostavka je bila da će agresivno i nasilno ponašanje biti najjače povezano sa simptom impulzivnosti.U istraživanju je sudjelovao 501 učenik 4., 6. i 8. razreda, 50, 7% dječaka i 49, 3% djevojčica prosječne dobi M=12, 72 (sd=1, 62). Učenici su tijekom jednog školskog sata ispunili Upitnik o nasilju među školskom djecom (Velki i Kuterovac Jagodić, 2012) i Skalu hiperaktivnosti-impulzivnosti-pažnje (Vulić-Prtorić, 2006). Provedena je korelacijska analiza (Pearsonov koeficijent korelacije), a značajnost razlika u korelacijama testirana je Fisherovim z testom.Dobivene su statističke značajne povezanosti sve tri mjere vršnjačkog nasilja, verbalno, tjelesno i elektronsko sa sve tri skupine simptoma ADHD-a, impulzivnost, hiperaktivnost, nepažnja (r=0, 151 - 0, 411, p<0, 01), kao i povezanost svih simptoma ADHD-a s reaktivnom i proaktivnom agresijom (r=0, 318 - 0, 486, p<0, 01). Razlike u značajnosti korelacija ovisno o simptomu ADHD-a dobivene su za povezanosti s verbalnim nasiljem i prokativnom agresijom, gdje je dobivena jača povezanost impulzivnosti i verbalnog vršnjačkog nasilja u odnosu na povezanost s hiperaktivnosti (z=2, 20, p<0, 05) i u odnosu na povezanost s nepažnjom (z=1, 95, p<0, 05) te jača povezanost impulzivnosti i proaktivne agresije u odnosu na povezanost s hiperaktivnosti (z=2, 42, p<0, 05) i u odnosu na povezanost s nepažnjom(z=2, 63, p<0, 01). Razlike u povezanosti nasilja i agresija sa simptomima nepažnje i hiperaktivnosti nije bilo. Rezultati su potvrdili prijašnje nalaze koji govori u prilog o povezanosti ADHD-a i nasilnog i agresivnog ponašanja, a posebice da je ta povezanost jača kada se radi o impulzivnosti. Iz navedenog možemo zaključiti da simptomi impulzivnosti predstavljaju rizik za razvoj nasilničkog i agresivnog ponašanja, te da bi bilo dobro djecu koja pokazuju simptome impulzivnosti uključiti u prevencijske programe za sprječavanje razvoja vršnjačkog nasilja i agresije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tena Velki (autor)

Avatar Url Ksenija Romstein (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Velki, Tena; Romstein, Ksenija
Povezanost simptoma ADHD-a s agresivnim i nasilničkim ponašanjem učenika osnovnoškolske dobi // Knjiga sažetaka: 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, Jasminka ; Černja, Iva ; Lopižić, Josip ; Rudolfi, Nelija (ur.).
Šibenik: Naklada Slap, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Velki, T. & Romstein, K. (2015) Povezanost simptoma ADHD-a s agresivnim i nasilničkim ponašanjem učenika osnovnoškolske dobi. U: Despot Lučanin, J., Černja, I., Lopižić, J. & Rudolfi, N. (ur.)Knjiga sažetaka: 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: psihologija starenja - pogled u budućnost.
@article{article, author = {Velki, Tena and Romstein, Ksenija}, year = {2015}, pages = {191}, keywords = {ADHD, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, agresija}, isbn = {978-953-55079-3-2}, title = {Povezanost simptoma ADHD-a s agresivnim i nasilni\v{c}kim pona\v{s}anjem u\v{c}enika osnovno\v{s}kolske dobi}, keyword = {ADHD, vr\v{s}nja\v{c}ko nasilje, agresija}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Velki, Tena and Romstein, Ksenija}, year = {2015}, pages = {191}, keywords = {ADHD, peer violence, aggression}, isbn = {978-953-55079-3-2}, title = {Correlation between symptoms of ADHD with aggressive and violent behavior of primary school students}, keyword = {ADHD, peer violence, aggression}, publisher = {Naklada Slap}, publisherplace = {\v{S}ibenik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font