Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 785022

Značaj i mogućnost primjene marketing koncepta u zdravstvenoj djelatnosti.


Zorko, Lidija
Značaj i mogućnost primjene marketing koncepta u zdravstvenoj djelatnosti., 1994., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 785022 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značaj i mogućnost primjene marketing koncepta u zdravstvenoj djelatnosti.
(The Importance and Possibility of Application Marketing Concept in Health Care Services)

Autori
Zorko, Lidija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
17.11

Godina
1994

Stranica
116

Mentor
Senečić, Josip

Ključne riječi
upravljanje marketingom; marketing strategije; elementi zdravstvenog sustava; tržište zdravstvenih usluga; cost-benefit analiza; marketing mix; zdravstveni tržišni model
(marketing management; marketing strategy; elements of the health care system; health care market; cost-benefit analysis; marketing mix; health care market model)

Sažetak
Uloga i djelatnost zdravstva u suvremenom društvu vrlo je značajna. Tijekom vremena medicinska praksa se mijenjala, ovisno o društvenom poimanju zdravlja, da bi danas bila u mogućnosti udovoljiti visokim i brojnim zahtjevima zdravstvene potražnje. Zbog enormnih troškova i restriktivne politike u zdravstvu većine zemalja 80 – tih godina počinju se osjećati posljedice ograničavanja izvora sredstava. Zdravstvena organizacija se suočava sa spoznajom da svoj uspjeh i razvoj mora sama izboriti. Oblik poslovnog upravljanja, koji će pri tome izabrati, mora joj omogućiti dugoročno prilagođavanje okruženju i postizanje često oprečnih ciljeva. Veliki uspjesi, koje postiže marketing u zdravstvu razvijenih zemalja, predstavljaju izazov svim zdravstvenim organizacijama da upoznaju principe i mogućnosti njegovog djelovanja. Marketing je specifičan proces upravljanja koji se zasniva na razvijanju novih komunikacijskih odnosa u razmjeni na način da budu zadovoljeni interesi organizacije, korisnika odnosno potrošača i dobrobiti društva. Takav princip zahtijeva od zdravstvene organizacije da u fokus svog interesa stavi potrebe koje zadovoljava, a potom definira svoju ulogu u složenom procesu pružanja zdravstvene zaštite. Marketing u zdravstvu pri tome mora poprimiti različita obilježja u odnosu na tradicionalni marketing. Konceptualnu i funkcionalnu prisutnost marketinga u zdravstvenoj organizaciji osigurava proces strategijskog tržišnog planiranja. U njegovoj osnovi nalazi se shvaćanje da se sustavom može uspješno upravljati samo ako se uspiju unaprijed spoznati svi čimbenici, medicinski i nemedicinski, koji utječu na poslovanje zdravstvene organizacije. Zbog toga proces započinje analizom okruženja i izvora, određuje se smjer razvoja zdravstvene organizacije, strategije za postizanje cilja, te struktura organizacije koja će podržavati strategiju. Slijedi dizajniranje sustava na potpuno novoj osnovi koja će organizaciji osigurati prilagodljivost i napredak. Mogućnost primjene marketinga u zdravstvu podrazumijeva postojanje određenih sistemskih preduvjeta, a njihov nedostatak čini marketing nepotrebnim. Primjer je zdravstveni sustav u bivšoj Jugoslaviji od kojeg se nije zahtijevala racionalnost, u kojem je vladao monopol društvene ponude i nepoznata vrijednost usluge. Sistemskom regulativom država bi trebala osigurati: - osnovu ( vlasničku, profesionalnu, etičku ) za odgovornost svih sudionika u svim aspektima razmjene na zdravstvenom tržištu, - pluralizam vlasništva i određenu razinu kompetencije, - mogućnost zdravstvene potražnje da utječe na zbivanja, - primjenu vještine poslovnog managementa, - decentralizaciju u odlučivanju i financiranju. Područje zdravstvene zaštite nalazi se u središtu razmatranja razvijenih zemalja. U neprestanom nastojanju da se postignu dva inkompatibilna cilja – unapređenje zdravstvene zaštite i smanjenje troškova, države pronalaze različita rješenja koja mijenjaju tijekom vremena. Principi na kojima se zasniva marketing u zdravstvu mogu utjecati na smanjenje oprečnosti ciljeva. Promijenjen pristup i način rada zdravstvenih organizacija zahtijevaju istraživanje i identificiranje zdravstvenih potreba, stavova i ponašanja korisnika. Zdravstvenoj potražnji se pruža mogućnost da napusti pasivnu ulogu u razmjeni i postane ravnopravni element tržišta. Komunikacijski elementi marketing moxa pomažu da se postigne veća dostupnost informacija i edukacijskih napora zdravstvene ponude. Oni utječu na ponašanje korisnika i tako koriste sve dugoročne prednosti dobre preventivne zaštite. Obzirom na ograničene izvore kojima zdravstvene organizacije raspolažu, za njih je izuzetno važno da upoznaju i primijene različite metode za ocjenu i izbor alternativa. Tako će ograničena sredstva biti alocirana na osnovi izrađenih prioriteta zdravstvenih programa i prethodno istraženih potreba, a da se kvalitet pruženih usluga ne izmijeni. Mogućnosti uspješne primjene marketing koncepta u zdravstvu su velike. On predstavlja alternativu restrikcijama kao i državnom centralističkom uređivanju odnosa unutar djelatnosti. Principi marketinga pomoći će suvremenim zdravstvenim organizacijama da nauče koristiti mehanizam tržišta u anticipiranju budućih promjena i postizanju svojih ciljeva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Ekonomija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Opća bolnica "Dr. Josip Benčević"

Profili:

Avatar Url Josip Senečić (mentor)

Avatar Url Lidija Zorko (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Zorko, Lidija
Značaj i mogućnost primjene marketing koncepta u zdravstvenoj djelatnosti., 1994., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
Zorko, L. (1994) 'Značaj i mogućnost primjene marketing koncepta u zdravstvenoj djelatnosti.', magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Zorko, Lidija}, year = {1994}, pages = {116}, keywords = {upravljanje marketingom, marketing strategije, elementi zdravstvenog sustava, tr\v{z}i\v{s}te zdravstvenih usluga, cost-benefit analiza, marketing mix, zdravstveni tr\v{z}i\v{s}ni model}, title = {Zna\v{c}aj i mogu\'{c}nost primjene marketing koncepta u zdravstvenoj djelatnosti.}, keyword = {upravljanje marketingom, marketing strategije, elementi zdravstvenog sustava, tr\v{z}i\v{s}te zdravstvenih usluga, cost-benefit analiza, marketing mix, zdravstveni tr\v{z}i\v{s}ni model}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Zorko, Lidija}, year = {1994}, pages = {116}, keywords = {marketing management, marketing strategy, elements of the health care system, health care market, cost-benefit analysis, marketing mix, health care market model}, title = {The Importance and Possibility of Application Marketing Concept in Health Care Services}, keyword = {marketing management, marketing strategy, elements of the health care system, health care market, cost-benefit analysis, marketing mix, health care market model}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font