Pregled bibliografske jedinice broj: 784950
Primjena inventara kreativnih ponašanja u djece i adolescenata (KREDA) u operacionalizaciji i obrazovanju za kreativno-produktivnu darovitost
Primjena inventara kreativnih ponašanja u djece i adolescenata (KREDA) u operacionalizaciji i obrazovanju za kreativno-produktivnu darovitost // Knjiga sažetaka 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ; Psihologija starenja - pogled u budućnost / Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. ; Rudolfi, N. (ur.).
Šibenik: Naklada Slap, 2015. str. 177-177 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 784950 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena inventara kreativnih ponašanja u djece i adolescenata (KREDA) u operacionalizaciji i obrazovanju za kreativno-produktivnu darovitost
Autori
Rački, Željko ; Živković, Ž. ; Vučković, S. ; Jurkić, M. ; Knežević-Šubić, Ž. ; Oberman Sebenji, J. ; Mlinarević, Z. ; Šereg, V. ; Jelić, R.
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Knjiga sažetaka 23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa ; Psihologija starenja - pogled u budućnost
/ Despot Lučanin, J. ; Černja, I. ; Lopižić, J. ; Rudolfi, N. - Šibenik : Naklada Slap, 2015, 177-177
ISBN
978-953-55079-3-2
Skup
23. godišnja konferencija hrvatskih psihologa : Psihologija starenja - pogled u budućnost
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 04.11.2015. - 07.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kreativnost ; domene ; inventari ponašanja ; obrazovni ciljevi
(n)
Sažetak
Cilj je ovoga istraživanja bio na uzorku od 240 učenika četvrtoga razreda iz sedam osnovnih škola ispitati pouzdanost i valjanost operacionalizacije kreativnosti kao opažljivih društveno prihvatljivih oblika ponašanja. Odabrani je skup istraživanih ponašanja u neposrednom socijalnom kontekstu definiran tipičnim za kreativnost i to kao takvo ponašanje koje je rezultat procesa interakcije djetetovih sposobnosti, znanja, osobina ličnosti, motivacije i utjecaja okoline u kojoj dijete živi, pri čemu takvim ponašanjem dijete potencijalno može stvoriti opažljivi originalni produkt. Ukoliko se kreativnost tumači kao jednodimenzionalni konstrukt, npr. divergentno mišljenje, mjere će kreativnosti izgledati drugačije, nego u slučaju kada se kreativnost tumači kao niz kognitivnih sposobnosti, znanja, vještina i osobina ličnosti djelomično specifičnih za domenu za što je sve više empirijskih dokaza. Određivanje je li kreativnost u jednoj domeni neovisna o kreativnosti u drugoj domeni ima brojne implikacije za proučavanje kreativnosti i za izradu obrazovnih programa koji nastoje stimulirati, potaknuti ili održati učenikove kreativne sposobnosti. Ako je kreativnost u svojoj osnovi sadržajno općenita, razvoj općih kreativnih sposobnosti i vještina (općeg divergentnog mišljenja ili tehnika kreativnog mišljenja) bit će najučinkovitiji način poticanja učenikove kreativnosti. Ako je kreativnost sadržajno specifična, kreativnost će se najbolje razvijati u kontekstu domene učenikovih sposobnosti (osiguravanjem mentorstava, izvora specifičnoga znanja i uvježbavanjem vještina specifičnih za domenu ili aktivnosti u domeni). U skladu s poimanjem kreativnosti kao opažljivih, konkretnih i time inventarima, samoprocjenama i učiteljskim procjenama lako procjeni dostupnih oblika ponašanja, izrađen je Inventar KREativnih ponašanja u Djece i Adolescenata (KREDA) koji putem samoprocjene djece ispituje prisutnost kreativnih ponašanja u djece u području svakodnevne, umjetničke i znanstvene kreativnosti. Rezultati upućuju na visoku pouzdanost, povezanost s procjenom učitelja, ali i to da se ponašanja navedena u inventaru pokazuju laka za pretvoriti u stupnjevane obrazovne ciljeve za djelomično područno specifičnu kreativnost, od jednostavnih do složenih oblika ponašanja, od konkretnih do apstraktnih, za svu ili ciljano za darovitu djecu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek