Pregled bibliografske jedinice broj: 784634
Praćenje i vrednovanje učenika s teškoćama u razvoju u nastavi Prirode i društva
Praćenje i vrednovanje učenika s teškoćama u razvoju u nastavi Prirode i društva // Unapređivanje kvalitete života djece i maldih I dio / Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2015. str. 399-412 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 784634 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Praćenje i vrednovanje učenika s teškoćama u razvoju u nastavi Prirode i društva
(Monitoring and evaluation of students with disabilities in the Nature and Society teaching)
Autori
Borić, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Unapređivanje kvalitete života djece i maldih I dio
/ Kaljača, Svetlana ; Nikolić, Milena - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2015, 399-412
Skup
Unapređivanje kvalitete života djece i maldih
Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 19.06.2015. - 21.06.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
učenici s teškoćama u razvoju; nastava Prirode i društva; praćenje; vrjednovanje; studija slučaja
(students with disabilities; teaching Natural and Society; monitoring; evaluation; case study)
Sažetak
Učenici s teškoćama u razvoju integrirani su u redovan odgojno-obrazovni sustav u Republici Hrvatskoj. Za takve učenike potreban je individualan pristup, prilagođen proces učenja i vrjednovanja ostvarenih postignuća. Priroda i društvo jedan je od predmeta koji zahtijeva izradu prilagođenog, odnosno individualiziranog programa za rad s učenicima s teškoćama u razvoju. Nastavne metode, nastavna sredstva i način vrednovanja sadržaja iz nastavnog predmeta Priroda i društvo učenika s teškoćama u razvoju razlikuju od načina rada s ostalim učenicima. Vrednovanje nastavnog procesa potrebno je temeljiti na razrađenom sustavu praćenja, provjeravanja i ocjenjivanja. Cilj ovoga rada bio je prikazati praćenje i vrednovanje učenice s teškoćama u nastavi Prirode i društva. Provedena je studija slučaja s učenicom 4. razreda osnovne škole koja nastavu polazi prema prilagođenom programu radi intelektualnih oštećenja. Za učenicu su napravljeni individualizirani nastavni listići za svaku nastavnu jedinicu te ispiti znanja za nastavne cjeline. Podaci o učenici prikupljeni su metodom promatranja učenice tijekom razdoblja od dva mjeseca, prisustvovanjem nastavi Prirode i društva, dva puta tjedno te vrjednovanjem postignuća postavljenih tablicama za vrjednovanje kognitivnog, psihomotoričkog i afektivnog područja (Ivančić, 2010). Tijekom rada s učenicom postupno se uočavao veliki napredak. U radu s učenicom potrebno je smanjiti dubinu i širinu nastavnih sadržaja iz Prirode i društva. Učenica je uspješnija u svladavanju sadržaja koji se mogu povezati s njezinim vlastitim iskustvom. Motivirana je za rješavanje zadataka. Da bi nastava bila kvalitetnija učiteljima je potrebna dodatna podrška i pomoć u radu s učenicima s teškoćama u razvoju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Edita Borić
(autor)