Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 784412

Utjecaj čitanja i aktivnog čitanja na jezični razvoj


Hržica, Gordana; Roch, Maja; Hozdić, Nina; Knežević, Dora; Smiljanić, Martina
Utjecaj čitanja i aktivnog čitanja na jezični razvoj // Peti kongres hrvatskih logopeda
Osijek, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 784412 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj čitanja i aktivnog čitanja na jezični razvoj
(The role od reading and active reading in language development)

Autori
Hržica, Gordana ; Roch, Maja ; Hozdić, Nina ; Knežević, Dora ; Smiljanić, Martina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Skup
Peti kongres hrvatskih logopeda

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 24.09.2015. - 26.09.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
socioekonomski status; čitanje; aktivno čitanje; jezični razvoj
(SES; reading; active reading; language development)

Sažetak
Djeca u prvi razred dolaze s čitavim nizom jezičnih vještina koje potiču usvajanje čitanja i pisanja kao složenih vještina ključnih za nastavak školovanja. Individualne razlike u tim vještinama ostaju relativno stabilne u idućim godinama (na primjer, Butler i sur., 1985.). Djeca koja zaostaju u čitanju u prvom razredu redovito teže napreduju i u ostalim domenama školovanja. Ustanoviti čimbenike koji su poticajni za razvoj jezičnih vještina prije dolaska djeteta u školu stoga se nameće kao ključno pitanje sa snažnim implikacijama za budućnost djeteta. U ovom istraživanju ispitivano je više čimbenika koji mogu utjecati na jezični razvoj, ali poseban je naglasak postavljen na čitanje u obitelji. Praćeno je koliko čitanje ili pričanje priča te način na koji se čita ili pripovijeda povezani s općim jezičnim razvojem djeteta. Čitanje djeci često se ističe kao dobar način poticanja jezičnog razvoja. Međutim, meta-analiza 16 istraživanja (Senecal i Young, 2008) pokazala je malen utjecaj samog čitanja, a kao važan prediktivni čimbenik jezičnog razvoja ističe aktivno čitanje (na primjer, postavljanje pitanja tijekom čitanja, zajedničko prepričavanje i slično). U ovom istraživanju 45 jednojezične predškolske djece ispitano je na dva standardizirana jezična testa, Peabody slikovnom testu rječnika (Dunn, Dunn, Kovačević et al., 2010.) te Testu razumijevanja gramatike (Bishop, Kuvač Kraljević et al., 2013.). Roditeljskim upitnikom procijenjeni su osnovni socioekonomski podatci o obitelji, količina i vrsta materijala za poticanje jezika koji su dostupni djetetu te količina i vrsta zajedničkog čitanja roditelja i djece (prema Home Literacy Modelu – Senechal i LeFevre, 2002.). Rezultati pokazuju da je količina čitanja i pričanja priča djeci povezana s njihovim rezultatima na testu rječnika, ali ne i testu razumijevanja gramatičkih struktura. Količina aktivnog sudjelovanja djeteta u procesu čitanja ili pričanja pokazala je visoku korelaciju s rezultatima na oba testa. Rezultati upućuju na važnost aktivnog čitanja te osvještavanje ključne uloge takvih aktivnosti u jezičnom razvoju djeteta.

Izvorni jezik
Engleski



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Gordana Hržica (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hržica, Gordana; Roch, Maja; Hozdić, Nina; Knežević, Dora; Smiljanić, Martina
Utjecaj čitanja i aktivnog čitanja na jezični razvoj // Peti kongres hrvatskih logopeda
Osijek, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Hržica, G., Roch, M., Hozdić, N., Knežević, D. & Smiljanić, M. (2015) Utjecaj čitanja i aktivnog čitanja na jezični razvoj. U: Peti kongres hrvatskih logopeda.
@article{article, author = {Hr\v{z}ica, Gordana and Roch, Maja and Hozdi\'{c}, Nina and Kne\v{z}evi\'{c}, Dora and Smiljani\'{c}, Martina}, year = {2015}, keywords = {socioekonomski status, \v{c}itanje, aktivno \v{c}itanje, jezi\v{c}ni razvoj}, title = {Utjecaj \v{c}itanja i aktivnog \v{c}itanja na jezi\v{c}ni razvoj}, keyword = {socioekonomski status, \v{c}itanje, aktivno \v{c}itanje, jezi\v{c}ni razvoj}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hr\v{z}ica, Gordana and Roch, Maja and Hozdi\'{c}, Nina and Kne\v{z}evi\'{c}, Dora and Smiljani\'{c}, Martina}, year = {2015}, keywords = {SES, reading, active reading, language development}, title = {The role od reading and active reading in language development}, keyword = {SES, reading, active reading, language development}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font