Pregled bibliografske jedinice broj: 784266
Pseudokultura i pseudojezik kao mainstream
Pseudokultura i pseudojezik kao mainstream // Jezici i kulture u vremenu i prostoru 5: sažeci i program konferencije // Langues et cultures dans le temps et dans lʼespace 5: Abrégés et programme de la conférence // Languages and Cultures in Time and Space 5: Abstracts and Programme of the Conference / Gudurić, Snežana ; Maričić Mesarović Sanja ; Popović, Nataša ; Kavgić, Aleksandar (ur.).
Novi Sad, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 784266 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pseudokultura i pseudojezik kao mainstream
(The Mainstream Pseudo-Culture and Pseudo-Language)
Autori
Granić, Jagoda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Jezici i kulture u vremenu i prostoru 5: sažeci i program konferencije // Langues et cultures dans le temps et dans lʼespace 5: Abrégés et programme de la conférence // Languages and Cultures in Time and Space 5: Abstracts and Programme of the Conference
/ Gudurić, Snežana ; Maričić Mesarović Sanja ; Popović, Nataša ; Kavgić, Aleksandar - Novi Sad, 2015
ISBN
978-86-6065-329-3
Skup
Jezici i kulture u vremenu i prostoru 5 // Langues et cultures dans le temps et dans lʼespace 5 // Languages and Cultures in Time and Space 5
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 31.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
kultura; pseudokultura; pseudojezik; sociolekt
(culture; pseudo-culture; pseudo-language; sociolect)
Sažetak
Budući da se jezik, uz još neke druge elemente, smatra konstitutivnim elementom kulture te da su oni u odnosu interdependencije, onda se, po analogiji, i pseudojezik može smatrati konstitutivnim elementom pseudokulture. I oni su u istom odnosu, također se međusobno uvjetuju. Neovisno o različitim definicijama i ''čitanjima'' koncepta kulture i u vremenu i u prostoru, kultura se tradicionalno shvaća kao koherentan skup intelektualnih i estetskih vrijednosti, kao jedna, adornovski kazano, autarkična internalizirana forma, distancirana od stvarnog svijeta i svakodnevnog života, slobodna i neovisna, vrijednost za sebe. Takva kultura odgovara saussureovskom konceptu jezika (langue) kao apstraktnog sustava čistih vrijednosti. I dok je tradicija veoma važna komponenta kulture jer osigurava njezin kontinuitet, na drugoj strani nastaje pseudokultura kao antipod. Ta (post)moderna kultura ili pseudokultura protiv je standardiziranih formi i hijerarhije vrijednosti, ali je zato eksternalizirana, u svakodnevnom je kontaktu sa stvarnošću i briše razlike između društvenih grupa i njihovih sociolekata. Umjesto visokorangiranog standarda neki novi sociolekt u nastajanju (pseudojezik) preuzima njegovu ulogu neutralnog idioma. Popularna ''demokratizacija'' jezika i kulture u urbanim je sredinama za elitu i visoku kulturu čin deestetizacije i dekonstrukcije, a za ostale samo odraz postojećeg stanja u društvu, produkt moćnih medija i globalizacijskih procesa koji upravo promiču i pseudokulturu i pridruženi joj pseudojezik kao mainstream. Njihova ubrzana vertikalna i horizontalna ekspanzija samo još dodatno podcrtavaju površnost i baudrillardovski simulacrum kao bitna obilježja novog društvenog (jezičnog i kulturnog) statusa.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija