Pregled bibliografske jedinice broj: 784060
Teologija "odjeće slave/svjetla" u tradiciji kršćanskoga Istoka
Teologija "odjeće slave/svjetla" u tradiciji kršćanskoga Istoka // Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu, 69 (2014), 3; 303-319 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 784060 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Teologija "odjeće slave/svjetla" u tradiciji kršćanskoga Istoka
(The Theology of "The Robe of Glory/Light" in the Eastern Christian Tradition)
Autori
Paša, Željko
Izvornik
Obnovljeni život : časopis za religioznu kulturu (0351-3947) 69
(2014), 3;
303-319
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
odjeća/odjelo slave/svijetla; odjeća od kože; Adam/čovjek; Efrem Sirski; sirska predaja; judeo–kršćanska predaja
(robe/garment of glory/light; garment of skin; Adam/man; Ephrem the Syrian; Syrian tradition; Judeo–Christian tradition)
Sažetak
Prema židovskoj vanbiblijskoj predaji Adam/ čovjek u raju zemaljskome bio je odjeven u »odjeću slave/svijetla«. Svojim padom Adam/ čovjek gubi tu odjeću i Bog mu daje »odjeću od kože« (Post 3, 21) kao simbol slabosti, ranjivosti i grešnosti. Ova predaja nastavlja se u judeo–kršćanstvu Mezopotamije kod kršćana sirskoga jezika koji razvijaju specifičnu teologiju »odijela«, a ta glavna ideja prelazi i u ostale kršćanske tradicije. Krist se Utjelovljenjem »oblači« Adamom/čovjekom i preuzima njegovu »odjeću od kože«. Prilikom svoga krštenja na Jordanu Krist oblači Adamovu/ čovjekovu izgubljenu »odjeću slave/svjetla«. Na isti način, svaki kršćanin prilikom svoga krštenja »oblači« Krista (Gal 3, 27) odnosno oblači »odjeću slave/svijetla«.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Filologija
Napomena
According to extra–biblical Jewish tradition, Adam/man in Paradise was clothed in a “robe of glory/light”. As a result of his fall Adam/man lost his “robe of glory/light”, and God gave him a “garment of skin” (Gen 3:21) as a symbol of weakness, vulnerability and sinfulness. This tradition is carried on in the Judeo– Christianity of Mesopotamia among Syriac– speaking Christians. They developed a specific theology of “The Robe”, the main idea of which influenced other Christian traditions. Through the Incarnation, Christ puts on Adam/man and receives his “garment of skin”. At his baptism in the Jordan, Christ puts on Adam’s/man’s lost “robe of glory/light”. Likewise, each Christian at his own baptism “puts on” Christ (Gal 3:27), that is, he puts on the “robe of glory/light”.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofsko-teološki institut Družbe Isusove, Zagreb,
Fakultet filozofije i religijskih znanosti
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus