Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 784023

Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi


Duvnjak, Ivana; Milić, Marija; Babić Čikeš, Ana
Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi // Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka / Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2015. str. 323-324 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 784023 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi
(Relationship between knowledge about cyberbullying and experiencing and committing cyberbullying among primary school children)

Autori
Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Babić Čikeš, Ana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka / Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana - Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2015, 323-324

ISBN
978-86-6065-333-0

Skup
Savremeni trendovi u psihologiji 2015

Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 29.10.2015. - 31.10.2015

Vrsta sudjelovanja
Poster

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta; znanje o nasilju preko interneta; učenici
(experiencing and committing cyberbullying; knowledge of internet violence; pupils)

Sažetak
Nasilje preko interneta svakodnevno se događa putem različitih informacijskih tehnologija koji su lako dostupni djeci od najranije dobi. Djeca se najčešće na internetu dopisuju s prijateljima (53%), slušaju glazbu (49%), igraju igrice (36.9%) te traže podatke zbog osobnih interesa ili školskih zadataka (17.3%). Čak 83.7% učenika ima otvoren Facebook profil. Djeca veliki dio vremena provode na internetu te stoga postoji rizik za doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta. Istraživanje je provedeno na 505 učenika predmetne nastave iz četiri osnovne škole sa šireg područja grada Osijeka (od toga 258 dječaka). Istraživanje je provedeno u sklopu većeg istraživanja, a za potrebe ovog istraživanja korištene su: anketa o učestalosti i navikama korištenja interneta, anketa kojom se ispitivalo znanje o nasilju preko interneta te Skala doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta (Cetin, Yaman i Paker, 2011). Od ukupnog broja sudionika, njih 27.9% je doživjelo, a 25.1% ih je počinilo nasilje preko interneta (postotak sudionika koji je na skali barem jednom odgovorio da se doživljeno/počinjeno nasilno ponašanje javlja često ili uvijek). Dobivena je umjereno pozitivna korelacija između doživljenog i počinjenog nasilja (r=0.56 ; p<.01) što je u skladu s nalazima prijašnjih istraživanja. Od 12 tvrdnji koje se odnose na ispitivanje znanja o nasilju i uznemiravanju preko interneta, 39.4% sudionika je uglavnom dalo točne procjene (odgovorili su točno na 11 ili 12 tvrdnji). 13.6% sudionika nije točno odgovorilo na šest ili više tvrdnji. Znanje o nasilju i uznemiravanju preko interneta u niskoj je negativnoj korelaciji (r = -.15) s doživljavanjem nasilja preko interneta kao i s činjenjem nasilja preko interneta (r = - .20). Dobiveni rezultati ukazuju kako je internet svakodnevno prisutan u životima djece, međutim više od polovice djece ne prepoznaje da su neki od ponašanja na internetu oblici nasilja i uznemiravanja. Upoznajući djecu o rizičnim ponašanjima na internetu moguće je osvijestiti kako su određeni oblici ponašanja nepoželjni i na takav način smanjiti učestalog pojavljivanja takvih oblika ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Ivana Duvnjak (autor)

Avatar Url Ana Babić Čikeš (autor)

Avatar Url Marija Milić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Duvnjak, Ivana; Milić, Marija; Babić Čikeš, Ana
Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi // Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka / Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2015. str. 323-324 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Duvnjak, I., Milić, M. & Babić Čikeš, A. (2015) Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi. U: Pajić, D. & Dinić, B. (ur.)Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Duvnjak, Ivana and Mili\'{c}, Marija and Babi\'{c} \v{C}ike\v{s}, Ana}, year = {2015}, pages = {323-324}, keywords = {do\v{z}ivljavanje i \v{c}injenje nasilja preko interneta, znanje o nasilju preko interneta, u\v{c}enici}, isbn = {978-86-6065-333-0}, title = {Odnos znanja o nasilju preko interneta i do\v{z}ivljenog/po\v{c}injenog nasilja preko interneta kod djece osnovno\v{s}kolske dobi}, keyword = {do\v{z}ivljavanje i \v{c}injenje nasilja preko interneta, znanje o nasilju preko interneta, u\v{c}enici}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }
@article{article, author = {Duvnjak, Ivana and Mili\'{c}, Marija and Babi\'{c} \v{C}ike\v{s}, Ana}, year = {2015}, pages = {323-324}, keywords = {experiencing and committing cyberbullying, knowledge of internet violence, pupils}, isbn = {978-86-6065-333-0}, title = {Relationship between knowledge about cyberbullying and experiencing and committing cyberbullying among primary school children}, keyword = {experiencing and committing cyberbullying, knowledge of internet violence, pupils}, publisher = {Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu}, publisherplace = {Novi Sad, Srbija} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font