Pregled bibliografske jedinice broj: 784023
Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi
Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi // Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka / Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana (ur.).
Novi Sad: Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2015. str. 323-324 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 784023 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos znanja o nasilju preko interneta i doživljenog/počinjenog nasilja preko interneta kod djece osnovnoškolske dobi
(Relationship between knowledge about cyberbullying and experiencing and committing cyberbullying among primary school children)
Autori
Duvnjak, Ivana ; Milić, Marija ; Babić Čikeš, Ana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Savremeni trendovi u psihologiji 2015 - knjiga sažetaka
/ Pajić, Dejan ; Dinić, Bojana - Novi Sad : Filozofski fakultet Univerziteta u Novom Sadu, 2015, 323-324
ISBN
978-86-6065-333-0
Skup
Savremeni trendovi u psihologiji 2015
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 29.10.2015. - 31.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta; znanje o nasilju preko interneta; učenici
(experiencing and committing cyberbullying; knowledge of internet violence; pupils)
Sažetak
Nasilje preko interneta svakodnevno se događa putem različitih informacijskih tehnologija koji su lako dostupni djeci od najranije dobi. Djeca se najčešće na internetu dopisuju s prijateljima (53%), slušaju glazbu (49%), igraju igrice (36.9%) te traže podatke zbog osobnih interesa ili školskih zadataka (17.3%). Čak 83.7% učenika ima otvoren Facebook profil. Djeca veliki dio vremena provode na internetu te stoga postoji rizik za doživljavanje i činjenje nasilja preko interneta. Istraživanje je provedeno na 505 učenika predmetne nastave iz četiri osnovne škole sa šireg područja grada Osijeka (od toga 258 dječaka). Istraživanje je provedeno u sklopu većeg istraživanja, a za potrebe ovog istraživanja korištene su: anketa o učestalosti i navikama korištenja interneta, anketa kojom se ispitivalo znanje o nasilju preko interneta te Skala doživljavanja i činjenja nasilja preko interneta (Cetin, Yaman i Paker, 2011). Od ukupnog broja sudionika, njih 27.9% je doživjelo, a 25.1% ih je počinilo nasilje preko interneta (postotak sudionika koji je na skali barem jednom odgovorio da se doživljeno/počinjeno nasilno ponašanje javlja često ili uvijek). Dobivena je umjereno pozitivna korelacija između doživljenog i počinjenog nasilja (r=0.56 ; p<.01) što je u skladu s nalazima prijašnjih istraživanja. Od 12 tvrdnji koje se odnose na ispitivanje znanja o nasilju i uznemiravanju preko interneta, 39.4% sudionika je uglavnom dalo točne procjene (odgovorili su točno na 11 ili 12 tvrdnji). 13.6% sudionika nije točno odgovorilo na šest ili više tvrdnji. Znanje o nasilju i uznemiravanju preko interneta u niskoj je negativnoj korelaciji (r = -.15) s doživljavanjem nasilja preko interneta kao i s činjenjem nasilja preko interneta (r = - .20). Dobiveni rezultati ukazuju kako je internet svakodnevno prisutan u životima djece, međutim više od polovice djece ne prepoznaje da su neki od ponašanja na internetu oblici nasilja i uznemiravanja. Upoznajući djecu o rizičnim ponašanjima na internetu moguće je osvijestiti kako su određeni oblici ponašanja nepoželjni i na takav način smanjiti učestalog pojavljivanja takvih oblika ponašanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek