Pregled bibliografske jedinice broj: 783994
Uporaba filma kao nastavnog pomagala u učenju stranog jezika
Uporaba filma kao nastavnog pomagala u učenju stranog jezika, 2009. (ostali članci/prilozi).
CROSBI ID: 783994 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uporaba filma kao nastavnog pomagala u učenju stranog jezika
(Use of Film as Teaching Aid in Foreign Language Teaching)
Autori
Skledar Matijević, Ana ; Jemrić Ostojić, Ines
Izvornik
Jurina, M., Morović, V., Skledar, N., Vojnović, S. (ur.): Zbornik radova. Visoka škola za poslovanja i upravljanje «B. A. Krčelić», Zaprešić.
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, ostali članci/prilozi
Godina
2009
Ključne riječi
nastavna sredstva ; nastavna pomagala ; audiovizualna nastavna pomagala ; film ; nastava stranog jezika
(teaching methods and aids ; audiovisual teaching aids ; film ; teaching foreign languages)
Sažetak
Filmovi i filmski isječci na stranom jeziku, bez prijevoda, primijenjeni na odgovarajući način, mogu poslužiti kao vrlo korisno i zabavno nastavno sredstvo u nastavi stranih jezika, jer prikazuju autentičan govor u autentičnoj jezičnoj situaciji i na taj način pomažu podizanju razine tečnosti slušanja i razumijevanja govora, ali i uvid u kulturu određenog govornog područja. Ta je činjenica poslužila kao inspiracija za nešto šire istraživanje s ciljem određivanja preferiranih nastavnih metoda i tehnika te procjene zadovoljstva studenata uporabom raznih nastavnih metoda i pomagala (slušnih, vizualnih i audiovizualnih), a posebno filma u nastavi engleskoga jezika u većim grupama pretežno srednje razine predznanja. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 38 studenata (N=38) druge godine studija menadžmenta u kulturi na Visokoj školi za poslovanje i upravljanje Baltazar Adam Krčelić. Upitnik se sastojao od 68 čestica kojima se željela utvrditi: 1. didaktička vrijednost pojedinih nastavnih metoda ; 2. preferirana uloga nastavnika i studenata u nastavnom procesu ; 3. funkcija slušnih, vizualnih i audiovizualnih nastavnih pomagala u nastavnom procesu općenito ; 4. funkcija filma kao nastavnog pomagala u učenju stranog jezika, 5. zadovoljstvo studenata filmom Working Girl te uvjetima i aktivnostima vezanim uz gledanje istog. Rezultati dobiveni istraživanjem pokazali su da ispitanici preferiraju vizualne nastavne metode i aktivniju ulogu studenata u nastavi te pozitivno ocjenjuju primjenu različitih nastavnih pomagala unutar nastavnog procesa. Nadalje, većina je ispitanika pozitivno ocijenila primjenu audiovizualnih metoda u nastavi, a uporabu filma u nastavi stranog jezika prepoznala kao vrijedno i korisno nastavno pomagalo koje upotpunjuje i obogaćuje nastavni sadržaj, poboljšava izgovor, olakšava učenje novih riječi, pomaže aktivnijem sudjelovanju u nastavi te daje uvid u izraze specifične za određenu kulturu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Veleučilište s pravom javnosti Baltazar Zaprešić