Pregled bibliografske jedinice broj: 783989
Novi pristupi izravnoga marketinga kao čimbenika zadovoljstva i lojalnosti potrošača
Novi pristupi izravnoga marketinga kao čimbenika zadovoljstva i lojalnosti potrošača, 2014., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet Zagreb, Zagreb
CROSBI ID: 783989 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Novi pristupi izravnoga marketinga kao čimbenika zadovoljstva i lojalnosti potrošača
(New direct marketing approaches as a factor of consumer satisfaction and loyalty)
Autori
Gregurec, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet Zagreb
Mjesto
Zagreb
Datum
11.11
Godina
2014
Stranica
377
Mentor
Tomašević Lišanin, Marija
Ključne riječi
izravni marketing; elektronička pošta; društvene mreže; poruke mobilnog marketinga; zadovoljstvo; lojalnost
(direct marketing; email; social networks; mobile marketing messages; satisfaction; loyalty)
Sažetak
Doktorska disertacija pod nazivom „Novi pristupi izravnog marketinga kao čimbenika zadovoljstva i lojalnosti potrošača“ na kritički način pristupa novim pristupima izravnog marketinga. Na osnovu pretraživanja literature tri nova pristupa izravnog marketinga (izravna elektronička pošta, društvene mreže i poruke mobilnog marketinga) su u radu detaljno objašnjena. Spoznato je da ta tri nova pristupa mogu biti podrška i svim drugim, već postojećim pristupima potrošačima kako bi poduzeća na što jeftiniji i brži način osvojili točno određenu skupinu potrošača, za koje se očekuje da će ostvariti kupnju i time pridonijeti u ostvarivanju željenih rezultata, a što je temeljna odrednica izravnog marketinga. Novi pristupi čine moćno oruđe za izgradnju odnosa s dobro poznatim potrošačima jer ih se može kontaktirati u trenutku kada to potrošačima najbolje odgovara i putem medija koji in najbolje odgovaraju. No, iako se detektirani novi pristupi izravnog marketinga, u teoriji čine veoma prihvatljivim, i dapače poželjnim za poduzeća, oni imaju i određene nedostatke Njihovo korištenje za poduzeća predstavlja veliki trošak i neophodno strateško usmjerenje jer da bi ove pristupe izravnog marketinga bilo moguće provoditi potrebna je odgovarajuća infrastruktura, poput kvalitetne baze podataka sa svim potrebnim podacima o potrošačima, implementacija CRM sustava, znanje zaposlenika da te podatke i sustave na odgovarajući način koriste, usvajanje novih oblika komunikacije od strane potrošačima, itd. Postoje određeni izazovi u na strani potrošača: potrošači moraju biti voljni (o)davati podatke o sebi, mijenjati svoje navike komunikacije s poduzećem, mijenjati svoje kupovne navike i sl. Rezultati provedenih istraživanja pokazuju kako uvijek ima mjesta za napredak, te kako ove pristupe niti poduzeća, niti potrošači ne smiju zanemariti. U konačnici, na temelju rezultata opravdano je smatrati kako novi pristupi izravnog marketinga utječu na povećanje zadovoljstva i lojalnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija