Pregled bibliografske jedinice broj: 783802
Odnos zavisnog samopoštovanja s ciljevima postignuća i uključenošću učenika pri učenju fizike
Odnos zavisnog samopoštovanja s ciljevima postignuća i uključenošću učenika pri učenju fizike // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 783802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos zavisnog samopoštovanja s ciljevima postignuća i uključenošću učenika pri učenju fizike
(The relationship between contingent self-worth, achievement goals and engagement in physics)
Autori
Putarek, Vanja ; Rovan, Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kontingentno samopoštovanje ; ciljevi postignuća ; uključenost ; fizika
(contingent self-worth ; achievement goals ; engagement ; physics)
Sažetak
Zavisno (kontingentno) samopoštovanje se definira kao stupanj u kojem samopoštovanje ovisi o ishodima u područjima koja su pojedincu važna. Uspjeh ili neuspjeh u području koje je pojedincu važno generalizira se na vrijednost pojedinca u cjelini. Izražena zavisnost samopoštovanja ima motivacijske učinke, poput ulaganja truda, dovodi do pozitivnih emocija u slučaju uspjeha, te potiče samoregulaciju. S druge strane, izražena zavisnost samopoštovanja povezana je s anksioznošću, samohendikepiranjem i odustajanjem u zadacima koje osoba percipira teškima jer bi neuspjeh mogao ugroziti ukupnu vrijednost osobe. U području psihologije obrazovanja zavisnost samopoštovanja o određenom području, kao što su akademski uspjeh, uspoređivanje s drugima, odobravanje drugih i podrška obitelji, mogli bi objasniti (ne)postojanje uključenosti (bihevioralne, kognitivne i emocionalne) učenika u učenje. Jedna od varijabli koja bi mogla djelovati kao posrednik između zavisnog samopoštovanja i akademske uključenosti su ciljevi postignuća koji se odnose na svrhu uključivanja u akademske aktivnosti. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoji li povezanost zavisnog samopoštovanja s pokazateljima uključenosti učenika u proces učenja te, ukoliko postoji, ispitati posreduju li ciljevi postignuća odnos između različitih komponenti zavisnog samopoštovanja te bihevioralne, kognitivne i emocionalne uključenosti. U istraživanju je sudjelovalo 411 učenika drugog, trećeg i četvrtog razreda opće gimnazije. Sudionici su ispunili upitnike kojima je mjereno njihovo zavisno samopoštovanje, ciljevi postignuća u fizici te uključenost u učenje fizike. Rezultati pokazuju da je s bihevioralnom uključenošću značajno povezana zavisnost samopoštovanja o akademskom uspjehu i podršci obitelji, a s kognitivnom uključenošću zavisnost samopoštovanja o akademskom uspjehu i uspoređivanju s drugima te da ciljevi postignuća u određenoj mjeri imaju posredujuću ulogu u odnosu zavisnog samopoštovanja i uključenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb