Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 783802

Odnos zavisnog samopoštovanja s ciljevima postignuća i uključenošću učenika pri učenju fizike


Putarek, Vanja; Rovan, Daria; Vlahović-Štetić, Vesna
Odnos zavisnog samopoštovanja s ciljevima postignuća i uključenošću učenika pri učenju fizike // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 783802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos zavisnog samopoštovanja s ciljevima postignuća i uključenošću učenika pri učenju fizike
(The relationship between contingent self-worth, achievement goals and engagement in physics)

Autori
Putarek, Vanja ; Rovan, Daria ; Vlahović-Štetić, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015

Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
kontingentno samopoštovanje ; ciljevi postignuća ; uključenost ; fizika
(contingent self-worth ; achievement goals ; engagement ; physics)

Sažetak
Zavisno (kontingentno) samopoštovanje se definira kao stupanj u kojem samopoštovanje ovisi o ishodima u područjima koja su pojedincu važna. Uspjeh ili neuspjeh u području koje je pojedincu važno generalizira se na vrijednost pojedinca u cjelini. Izražena zavisnost samopoštovanja ima motivacijske učinke, poput ulaganja truda, dovodi do pozitivnih emocija u slučaju uspjeha, te potiče samoregulaciju. S druge strane, izražena zavisnost samopoštovanja povezana je s anksioznošću, samohendikepiranjem i odustajanjem u zadacima koje osoba percipira teškima jer bi neuspjeh mogao ugroziti ukupnu vrijednost osobe. U području psihologije obrazovanja zavisnost samopoštovanja o određenom području, kao što su akademski uspjeh, uspoređivanje s drugima, odobravanje drugih i podrška obitelji, mogli bi objasniti (ne)postojanje uključenosti (bihevioralne, kognitivne i emocionalne) učenika u učenje. Jedna od varijabli koja bi mogla djelovati kao posrednik između zavisnog samopoštovanja i akademske uključenosti su ciljevi postignuća koji se odnose na svrhu uključivanja u akademske aktivnosti. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi postoji li povezanost zavisnog samopoštovanja s pokazateljima uključenosti učenika u proces učenja te, ukoliko postoji, ispitati posreduju li ciljevi postignuća odnos između različitih komponenti zavisnog samopoštovanja te bihevioralne, kognitivne i emocionalne uključenosti. U istraživanju je sudjelovalo 411 učenika drugog, trećeg i četvrtog razreda opće gimnazije. Sudionici su ispunili upitnike kojima je mjereno njihovo zavisno samopoštovanje, ciljevi postignuća u fizici te uključenost u učenje fizike. Rezultati pokazuju da je s bihevioralnom uključenošću značajno povezana zavisnost samopoštovanja o akademskom uspjehu i podršci obitelji, a s kognitivnom uključenošću zavisnost samopoštovanja o akademskom uspjehu i uspoređivanju s drugima te da ciljevi postignuća u određenoj mjeri imaju posredujuću ulogu u odnosu zavisnog samopoštovanja i uključenosti.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Vlahović-Štetić (autor)

Avatar Url Vanja Putarek (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Putarek, Vanja; Rovan, Daria; Vlahović-Štetić, Vesna
Odnos zavisnog samopoštovanja s ciljevima postignuća i uključenošću učenika pri učenju fizike // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Predrag ; Jurin, Tanja ; Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Putarek, V., Rovan, D. & Vlahović-Štetić, V. (2015) Odnos zavisnog samopoštovanja s ciljevima postignuća i uključenošću učenika pri učenju fizike. U: Zarevski, P., Jurin, T. & Modić Stanke, K. (ur.)22. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Putarek, Vanja and Rovan, Daria and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2015}, pages = {193}, keywords = {kontingentno samopo\v{s}tovanje, ciljevi postignu\'{c}a, uklju\v{c}enost, fizika}, title = {Odnos zavisnog samopo\v{s}tovanja s ciljevima postignu\'{c}a i uklju\v{c}eno\v{s}\'{c}u u\v{c}enika pri u\v{c}enju fizike}, keyword = {kontingentno samopo\v{s}tovanje, ciljevi postignu\'{c}a, uklju\v{c}enost, fizika}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Putarek, Vanja and Rovan, Daria and Vlahovi\'{c}-\v{S}teti\'{c}, Vesna}, year = {2015}, pages = {193}, keywords = {contingent self-worth, achievement goals, engagement, physics}, title = {The relationship between contingent self-worth, achievement goals and engagement in physics}, keyword = {contingent self-worth, achievement goals, engagement, physics}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font