Pregled bibliografske jedinice broj: 783609
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece tipičnog razvoja u integracijskim skupinama
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece tipičnog razvoja u integracijskim skupinama, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 783609 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prosocijalno i agresivno ponašanje djece tipičnog razvoja u integracijskim skupinama
(Prosocial and aggressive behavior of typically developed children in integrative groups)
Autori
Jelena Rukavina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
16.07
Godina
2015
Stranica
88
Mentor
Martinac Dorčić, Tamara
Ključne riječi
prosocijalnost; agresivnost; integracija djece s teškoćama; stav prema integraciji djece s teškoćama
(prosocial behavior; aggressive behavior; integration; attitudes toward integration of children with disabilities)
Sažetak
Ciljevi istraživanja bili su ispitati razlike u prosocijalnosti i agresivnosti djece tipičnog razvoja, obzirom na spol, dob, broj djece u vrtićkoj skupini te pripadnost integracijskoj skupini, te ispitati povezanost stavova roditelja i odgajatelja prema integraciji djece s teškoćama s prosocijalnosti i agresivnosti djece u integracijskim skupinama. U istraživanju je sudjelovalo 257 djece tipičnog razvoja predškolske dobi, od čega 122 djece u integracijskim, 133 djece u redovnim skupinama, 108 roditelja djece u integracijskim skupinama, te 33 odgajatelja istih skupina. Prosocijalnost i agresivnost djece procjenjivali su odgajatelji na Skali za procjenu prosocijalnosti i agresivnog ponašanja. Stav roditelja i odgajatelja procjenjen je na Skali stavova prema integraciji. Analizom varijance potvrđene su spolne i dobne razlike u prosocijalnosti, kao i efekt veličine skupine. Djevojčice su prosocijalnije u odnosu na dječake, kao i djeca starije dobi, u odnosu na mlađu. Djeca u manjim skupinama prosocijalnija su od djece u većim skupinama. Efekt pripadnosti integracijskoj skupini na prosocijalnost potvrđen je u interakciji s dobi te veličinom skupine. Mlađa djeca u integracijskim skupinama manje su prosocijalna u odnosu na mlađu djecu u redovnim skupinama, dok su starija djeca u integracijskim skupinama prosocijalnija u odnosu na stariju djecu u redovnim skupinama. Djeca u manjim redovnim skupinama prosocijalnija su u odnosu na djecu u većim redovnim skupinama, dok u integracijskim skupinama ta razlika nestaje. Analizom varijance utvrđene su spolne razlike u agresivnosti, , u smjeru izraženije agresivnosti kod dječaka, u odnosu na djevojčice. Hijerarhijskom regresijskom analizom utvrđen je značajan doprinos stava roditelja u objašnjenju agresivnog ponašanja dječaka. Dječaci čiji roditelji imaju pozitivniji stav prema integraciji manje su agresivni, u odnosu na dječake roditelja manje pozitivnog stava prema integraciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija