Pregled bibliografske jedinice broj: 783606
Temperament djece i roditeljska samoefikasnost kao prediktori problema u ponašanju kod djece u ranom djetinjstvu
Temperament djece i roditeljska samoefikasnost kao prediktori problema u ponašanju kod djece u ranom djetinjstvu, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 783606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Temperament djece i roditeljska samoefikasnost kao prediktori problema u ponašanju kod djece u ranom djetinjstvu
(Child temperament and parental self - efficacy as predictors of children's behavioral problems in early childhood)
Autori
Tea Vehovec
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
17.07
Godina
2015
Stranica
63
Mentor
Martinac Dorčić, Tamara
Ključne riječi
temperament djece; roditeljska samoefikasnost; internalizirani i eksternalizirani problemi u ponašanju kod djece
(children’s temperament; parental self-efficacy; children’s internalized and externalised problem behavior)
Sažetak
Ovo istraživanje ispitivalo je odnos između dimenzija temperamenta djeteta, roditeljske samoefikasnosti i problema u ponašanju kod djece u ranom djetinjstvu. U istraživanju je sudjelovalo 274 roditelja djece rane predškolske dobi. Roditelji su procjenjivali tri dimenzije temperamenta djeteta (negativnu i pozitivnu emocionalnost te svjesnu kontrolu), internalizirane i eksternalizirane probleme u ponašanju kod djece te roditeljsku samoefikasnost. Spol djeteta imao je značajan efekt samo u slučaju dimenzije temperamenta svjesne kontrole pri čemu je ona bila viša kod djevojčica nego kod dječaka. Rezultati istraživanja također pokazuju pojedine zaštitne i rizične čimbenike s izravnim značajnim efektom na eksternalizirane i internalizirane probleme u ponašanju kod djece. Kao značajni prediktor obje vrste problema u ponašanju kod djece izdvojile su se dvije dimenzije temperamenta, negativna emocionalnost i svjesna kontrola. Roditelji djece s povišenim internaliziranim problemima u ponašanju procijenili su i njihovu višu negativnu emocionalnost i nižu svjesnu kontrolu. Kod djece s višim eksternaliziranim problemima u ponašanju, roditelji su izvijestili o nižoj razini roditeljske samoefikasnosti, višoj negativnoj i pozitivnoj emocionalnosti djece te nižoj svjesnoj kontroli djece. Dobiveni rezultati upućuju na značajne efekte pojedinih obilježja djece i roditeljske samoefikasnosti kao čimbenika internaliziranih i eksternaliziranih problema u ponašanju kod djece rane predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija