Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 783606

Temperament djece i roditeljska samoefikasnost kao prediktori problema u ponašanju kod djece u ranom djetinjstvu


Tea Vehovec
Temperament djece i roditeljska samoefikasnost kao prediktori problema u ponašanju kod djece u ranom djetinjstvu, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 783606 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Temperament djece i roditeljska samoefikasnost kao prediktori problema u ponašanju kod djece u ranom djetinjstvu
(Child temperament and parental self - efficacy as predictors of children's behavioral problems in early childhood)

Autori
Tea Vehovec

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
17.07

Godina
2015

Stranica
63

Mentor
Martinac Dorčić, Tamara

Ključne riječi
temperament djece; roditeljska samoefikasnost; internalizirani i eksternalizirani problemi u ponašanju kod djece
(children’s temperament; parental self-efficacy; children’s internalized and externalised problem behavior)

Sažetak
Ovo istraživanje ispitivalo je odnos između dimenzija temperamenta djeteta, roditeljske samoefikasnosti i problema u ponašanju kod djece u ranom djetinjstvu. U istraživanju je sudjelovalo 274 roditelja djece rane predškolske dobi. Roditelji su procjenjivali tri dimenzije temperamenta djeteta (negativnu i pozitivnu emocionalnost te svjesnu kontrolu), internalizirane i eksternalizirane probleme u ponašanju kod djece te roditeljsku samoefikasnost. Spol djeteta imao je značajan efekt samo u slučaju dimenzije temperamenta svjesne kontrole pri čemu je ona bila viša kod djevojčica nego kod dječaka. Rezultati istraživanja također pokazuju pojedine zaštitne i rizične čimbenike s izravnim značajnim efektom na eksternalizirane i internalizirane probleme u ponašanju kod djece. Kao značajni prediktor obje vrste problema u ponašanju kod djece izdvojile su se dvije dimenzije temperamenta, negativna emocionalnost i svjesna kontrola. Roditelji djece s povišenim internaliziranim problemima u ponašanju procijenili su i njihovu višu negativnu emocionalnost i nižu svjesnu kontrolu. Kod djece s višim eksternaliziranim problemima u ponašanju, roditelji su izvijestili o nižoj razini roditeljske samoefikasnosti, višoj negativnoj i pozitivnoj emocionalnosti djece te nižoj svjesnoj kontroli djece. Dobiveni rezultati upućuju na značajne efekte pojedinih obilježja djece i roditeljske samoefikasnosti kao čimbenika internaliziranih i eksternaliziranih problema u ponašanju kod djece rane predškolske dobi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Tamara Martinac-Dorčić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Tea Vehovec
Temperament djece i roditeljska samoefikasnost kao prediktori problema u ponašanju kod djece u ranom djetinjstvu, 2015., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
Tea Vehovec (2015) 'Temperament djece i roditeljska samoefikasnost kao prediktori problema u ponašanju kod djece u ranom djetinjstvu', diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, year = {2015}, pages = {63}, keywords = {temperament djece, roditeljska samoefikasnost, internalizirani i eksternalizirani problemi u pona\v{s}anju kod djece}, title = {Temperament djece i roditeljska samoefikasnost kao prediktori problema u pona\v{s}anju kod djece u ranom djetinjstvu}, keyword = {temperament djece, roditeljska samoefikasnost, internalizirani i eksternalizirani problemi u pona\v{s}anju kod djece}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2015}, pages = {63}, keywords = {children’s temperament, parental self-efficacy, children’s internalized and externalised problem behavior}, title = {Child temperament and parental self - efficacy as predictors of children's behavioral problems in early childhood}, keyword = {children’s temperament, parental self-efficacy, children’s internalized and externalised problem behavior}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font