Pregled bibliografske jedinice broj: 783503
Koncept vode u reklamama za proizvode za njegu tijela
Koncept vode u reklamama za proizvode za njegu tijela // Zbornik radova s Međunarodnog znanstvenog skupa Zadarski filološki dani 6 održanog u Zadru i Novalji 25. i 26. rujna 2015. / Božić, R. ; Kuvač-Levačić, K. (ur.).
Zadar: Sveučilište u Zadru, 2017. str. 367-387 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 783503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Koncept vode u reklamama za proizvode za njegu
tijela
(The Concept of Water in Advertisements of Body
Care Products)
Autori
Bertoša, Mislava ; Miškulin Saletović, Lucia
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova s Međunarodnog znanstvenog skupa Zadarski filološki dani 6 održanog u Zadru i Novalji 25. i 26. rujna 2015.
/ Božić, R. ; Kuvač-Levačić, K. - Zadar : Sveučilište u Zadru, 2017, 367-387
Skup
Zadarski filološki dani 6
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 25.09.2015. - 26.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
voda ; reklame za njegu tijela ; izvanjsko i unutranje djelovanje ; multimodalnost
(water ; advertisements of body care products ; externality and internality ; multimodality)
Sažetak
Cilj je ovoga rada ispitati značenje i funkciju koncepta vode u reklamama za proizvode za njegu tijela iz kontrastivne semiotičke i multimodalne perspektive. Istraživanje provedeno na korpusu reklama u tisku iz druge polovice 19. stoljeća i suvremenih reklama pokazalo je da se pojam vode najprije povezivao s unutarnjom njegom tijela (kisele i izvorske vode za ublažavanje smetnji probavnog sustava), dok je u suvremeno doba jedna od osnovnih zadaća pružanje dugotrajne i optimalne hidratacije izvanjskim djelovanjem na tijelo. Koncept vode zastupljen je u različitim sastavnim elementima te na različitim razinama reklama. Na verbalnoj je razini najzastupljeniji u udarnim naslovima i glavnim tekstovima u kojima se provlači u obliku ključnih riječi (smirivanje i ublažavanje boli u 19. stoljeću ; hidratacija u 21. stoljeću) koje promiču posebno važne vrijednosti proizvoda i imaju značajnu ulogu u argumentacijskoj strukturi. U korpusu su zabilježene i takozvane negativne ključne riječi vezane uz koncept vode. Služe za navođenje negativnih svojstava i neželjenih posljedica koje nastaju nekorištenjem proizvoda (bol u 19. stoljeću ; suhoća u 21. stoljeću), čime se na primatelje apelira uspostavljanjem i naglašavanjem kontrasta između razlika u raspoloženju te izgledu kože uslijed korištenja i nekorištenja proizvoda, što je zastupljeno i na slikovnoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb