Pregled bibliografske jedinice broj: 783375
Primjena regenerativnog kočenja na elektrificiranim prugama izmjeničnog sustava vuče 25 kV, 50 Hz
Primjena regenerativnog kočenja na elektrificiranim prugama izmjeničnog sustava vuče 25 kV, 50 Hz // 12. savjetovanje HRO CIGRÉ Šibenik, 08. - 11. studenoga 2015.
Šibenik, Hrvatska, 2015. (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 783375 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena regenerativnog kočenja na elektrificiranim prugama izmjeničnog sustava vuče 25 kV, 50 Hz
(Application of regenerative braking on electrified railway lines in AC traction systems 25 kV, 50 Hz)
Autori
Mandić, Milivoj ; Uglešić, Ivo ; Milardić, Viktor ; Filipović-Grčić, Božidar
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
12. savjetovanje HRO CIGRÉ Šibenik, 08. - 11. studenoga 2015.
/ - , 2015
Skup
12. savjetovanje HRO CIGRÉ Šibenik, 08. - 11. studenoga 2015.
Mjesto i datum
Šibenik, Hrvatska, 08.11.2015. - 11.11.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Regenerativno kočenje; kvaliteta električne energije; elektromagnetska kompatibilnost
(Regenerative braking; power quality; electromagnetic compatibility)
Sažetak
Troškovi za električnu energiju potrebnu za vuču vlakova imaju značajan iznos u ukupnim eksploatacijskim troškovima vožnje vlakova. Jedan od načina za smanjenje troškova za električnu energiju je vraćanje električne energije u napojnu mrežu, koristeći motore pri kočenju vlaka kao generatore. To je poznato kao rekuperativno ili regenerativno kočenje (rekuperacija energije), te ima široku primjenu na željeznicama širom svijeta. Korištenje regenerativnog kočenja rezultira smanjenim radom mehaničke kočnice, čak i potpunom redukcijom, te se tako mogu ostvariti značajne ekonomske i ekološke dobrobiti kroz smanjenje proizvodnje i odlaganje kočionih materijala. U članku će se najprije prikazan princip rada regenerativne kočnice, te isplativost povrata električne energije prije svega u kontaktnu mrežu. Nakon toga će se navesti i objasniti problemi koji se mogu pojaviti prilikom regenerativnog kočenja vlakova. Na kraju će se prikazati rezultati mjerenja opterećenja i kvalitete električne energije na 110 kV razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Ivo Uglešić
(autor)
Božidar Filipović-Grčić
(autor)
Viktor Milardić
(autor)
Milivoj Mandić
(autor)