Pregled bibliografske jedinice broj: 783332
Kreativnost u sveučilišnoj nastavi – imperativ suvremenoga obrazovanja
Kreativnost u sveučilišnoj nastavi – imperativ suvremenoga obrazovanja // Hrvatski kvalifikacijski okvir: znanje i kreativnost
Zagreb, Hrvatska, 2015. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 783332 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kreativnost u sveučilišnoj nastavi – imperativ suvremenoga obrazovanja
(Creativity in university teaching - the imperative of modern education)
Autori
Dubovicki, Snježana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Skup
Hrvatski kvalifikacijski okvir: znanje i kreativnost
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 22.10.2015. - 23.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
inovacije; kreativnost; reforma; sveučilišna nastava
(innovation; creativity; reform; university teaching)
Sažetak
Kreativnost je imperativ suvremenoga obrazovanja, suvremenoga društva. Rezultati dugogodišnjeg istraživanja problematike kreativnosti upućuju nas na njenu važnost i nužnost poticanja u sveučilišnoj nastavi. Polazeći od humanističkog pristupa u nastavi, potrebno je da vodimo računa o interesima i potrebama svih sudionika nastavnoga procesa, kako bi on bio što uspješniji. Cilj svakoga fakulteta je pomoći mladim ljudima da se afirmiraju u društvu svojim kreativnim idejama koje će nam u budućnosti donijeti brojne promjene uz pomoću kojih ćemo pokrenuti reforme. Rezultati studentskih anketa ukazuju da su studenti mahom zadovoljniji (dajući im najviše ocjene) onim kolegijima u kojima se imaju priliku kreativno izraziti i aktivno sudjelovati u nastavi. Rezultati analize snimaka kreativne sveučilišne nastave pokazuju kako je aktivnost studenata porasla sa 5% na 70%, jer kreativnost zahtijeva aktivno sudjelovanje u svim aktivnostima. Rezultati dobiveni testovima kreativnosti studenata 1. i 5. godine pokazuju da kreativna nastava potiče kreativnost studenata. Pored navedenoga, analiza dokumentacije istraženih fakulteta pokazuje nedovoljnu zastupljenost kreativnosti u sadržajima i ishodima učenja pojedinih kolegija. Stavovi studenata i profesora idu u prilog važnosti kreativnosti u sveučilišnoj nastavu, a rezultati eksperimenta pokazuju da su studenti koji su u svojoj nastavi koristili kreativne postupke, postali još kreativniji nego li studenti koji nisu sudjelovali u navedenim aktivnostima. Uvođenjem kolegija, na svim fakultetima, koji će se baviti poticanjem kreativnosti, dajemo prednost znanju i kreativnosti kao prepoznatoj kompetenciji koja je potrebna svima. Kreativnost predstavlja konstantu cjeloživotnoga obrazovanja kojoj je potrebno ozbiljnije pristupiti naglašavajući njenu važnoj na najvišoj akademskoj razini.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Snježana Dubovicki
(autor)