Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 782859

Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki


Popović, Helena; Šipić, Josip
Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki // Širenje područja političkog: novi pogledi na političku participaciju žena / Siročić, Zorica ; Sutlović, Leda (ur.).
Zagreb: Centar za ženske studije, 2013. str. 193-232


CROSBI ID: 782859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki
(Women and Elections: Between the ‘Voice’ of the Media and the ‘Voice’ of Political Actors)

Autori
Popović, Helena ; Šipić, Josip

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Širenje područja političkog: novi pogledi na političku participaciju žena

Urednik/ci
Siročić, Zorica ; Sutlović, Leda

Izdavač
Centar za ženske studije

Grad
Zagreb

Godina
2013

Raspon stranica
193-232

ISBN
978-953-6955-45-9

Ključne riječi
Rodna stereotipizacija, izbori, medijsko izvještavanje, diskursne prakse
(Gender stereotyping, elections, media coverage, discursive practices)

Sažetak
Ovaj tekst se usredotočuje na rodnu stereotipizaciju u predizbornim kampanjama kao diskursnu praksu u medijskom izvještavanju, te na diskursne strategije kojima se same kandidatkinje koriste u predizborno vrijeme, pregovarajući između rodnog identiteta i stranačkih pozicija. U radu se analiziraju intervjui sa stranačkim kandidatima i kandidatkinjama objavljeni u najčitanijim dnevnim novinama (Večernji list i Jutarnji list) te političkim tjednicima (Globus i Nacional) tijekom kampanja za parlamentarne izbore 2003., 2007. i 2011. U istraživanju se primjenjuje kritička analiza diskursa koja uključuje tri međusobno povezane razine: političke kampanje kao društvene prakse, medijsko izvještavanje o izborima kao oblik diskursne prakse te analizu konkretnog teksta (intervjua), pri čemu se odvojeno analizira “glas” medija i “glas” političarki. Pokazuje se da diskursne prakse medija i samih kandidatkinja većim dijelom, bez obzira na stranačku pripadnost intervjuiranih političarki, na različite načine smještaju žene u rodno stereotipne okvire te tako pridonose reprodukciji dominantnih patrijarhalnih obrazaca o ulozi žena u politici. To znači da političke kampanje kao društvene prakse podliježu uobičajenim stereotipima o ženama kao nedovoljno adekvatnima za ravnopravno sudjelovanje u politici s muškarcima, što upućuje na zaključak da nije došlo do značajnije promjene u političkoj kulturi Hrvatske, barem kada je riječ o rodu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb

Profili:

Avatar Url Helena Popović (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Popović, Helena; Šipić, Josip
Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki // Širenje područja političkog: novi pogledi na političku participaciju žena / Siročić, Zorica ; Sutlović, Leda (ur.).
Zagreb: Centar za ženske studije, 2013. str. 193-232
Popović, H. & Šipić, J. (2013) Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki. U: Siročić, Z. & Sutlović, L. (ur.) Širenje područja političkog: novi pogledi na političku participaciju žena. Zagreb, Centar za ženske studije, str. 193-232.
@inbook{inbook, author = {Popovi\'{c}, Helena and \v{S}ipi\'{c}, Josip}, year = {2013}, pages = {193-232}, keywords = {Rodna stereotipizacija, izbori, medijsko izvje\v{s}tavanje, diskursne prakse}, isbn = {978-953-6955-45-9}, title = {\v{Z}ene i izbori: izme\dju 'glasa' medija i 'glasa' politi\v{c}kih akterki}, keyword = {Rodna stereotipizacija, izbori, medijsko izvje\v{s}tavanje, diskursne prakse}, publisher = {Centar za \v{z}enske studije}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Popovi\'{c}, Helena and \v{S}ipi\'{c}, Josip}, year = {2013}, pages = {193-232}, keywords = {Gender stereotyping, elections, media coverage, discursive practices}, isbn = {978-953-6955-45-9}, title = {Women and Elections: Between the ‘Voice’ of the Media and the ‘Voice’ of Political Actors}, keyword = {Gender stereotyping, elections, media coverage, discursive practices}, publisher = {Centar za \v{z}enske studije}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font