Pregled bibliografske jedinice broj: 782859
Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki
Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki // Širenje područja političkog: novi pogledi na političku participaciju žena / Siročić, Zorica ; Sutlović, Leda (ur.).
Zagreb: Centar za ženske studije, 2013. str. 193-232
CROSBI ID: 782859 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Žene i izbori: između 'glasa' medija i 'glasa' političkih akterki
(Women and Elections: Between the ‘Voice’ of the Media and the ‘Voice’ of Political Actors)
Autori
Popović, Helena ; Šipić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Širenje područja političkog: novi pogledi na političku participaciju žena
Urednik/ci
Siročić, Zorica ; Sutlović, Leda
Izdavač
Centar za ženske studije
Grad
Zagreb
Godina
2013
Raspon stranica
193-232
ISBN
978-953-6955-45-9
Ključne riječi
Rodna stereotipizacija, izbori, medijsko izvještavanje, diskursne prakse
(Gender stereotyping, elections, media coverage, discursive practices)
Sažetak
Ovaj tekst se usredotočuje na rodnu stereotipizaciju u predizbornim kampanjama kao diskursnu praksu u medijskom izvještavanju, te na diskursne strategije kojima se same kandidatkinje koriste u predizborno vrijeme, pregovarajući između rodnog identiteta i stranačkih pozicija. U radu se analiziraju intervjui sa stranačkim kandidatima i kandidatkinjama objavljeni u najčitanijim dnevnim novinama (Večernji list i Jutarnji list) te političkim tjednicima (Globus i Nacional) tijekom kampanja za parlamentarne izbore 2003., 2007. i 2011. U istraživanju se primjenjuje kritička analiza diskursa koja uključuje tri međusobno povezane razine: političke kampanje kao društvene prakse, medijsko izvještavanje o izborima kao oblik diskursne prakse te analizu konkretnog teksta (intervjua), pri čemu se odvojeno analizira “glas” medija i “glas” političarki. Pokazuje se da diskursne prakse medija i samih kandidatkinja većim dijelom, bez obzira na stranačku pripadnost intervjuiranih političarki, na različite načine smještaju žene u rodno stereotipne okvire te tako pridonose reprodukciji dominantnih patrijarhalnih obrazaca o ulozi žena u politici. To znači da političke kampanje kao društvene prakse podliježu uobičajenim stereotipima o ženama kao nedovoljno adekvatnima za ravnopravno sudjelovanje u politici s muškarcima, što upućuje na zaključak da nije došlo do značajnije promjene u političkoj kulturi Hrvatske, barem kada je riječ o rodu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija