Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 781679

Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku


Budinski, Vesna
Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 781679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku
(Optimum methodological content and time-frame for teaching initial reading and writing in the Croatian language)

Autori
Budinski, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
22.05

Godina
2015

Stranica
280

Mentor
Bežen, Ante

Ključne riječi
početno čitanje i pisanje; hrvatski jezik; metodički sadržajno-vremenski optimum
(initial reading and writing; Croatian language; optimum content and time-frame for teaching)

Sažetak
Metodički sadržajno-vremenski optimum početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku u ovom se radu utemeljuje na teorijskim razmatranjima i provedenome istraživanju. Početno čitanje i pisanje do razine automatizacije obuhvaća produkciju u pisanju te razumijevanje teksta u čitanju – pronalaženje, tumačenje i objedinjavanje podataka u tekstu. S obzirom na specifičnosti područja početnoga opismenjavanja i njegovu interdisciplinarnost određujemo svrhu i cilj početnoga čitanja i pisanja kako bi se mogao odrediti sadržaj poučavanja koji će omogućiti dosezanje toga cilja te vrijeme potrebno za sustavnu metodičku provedbu i metodičke postupke koji će optimizirati prijenos sadržaja. Rezultati su potvrdili da većina učitelja (96% ; N = 323) smatra kako jedan školski sat nije dostatan za sustavnu metodičku provedbu sadržaja u svim nastavnim etapama i situacijama relevantnima za učenje velikih i malih tiskanih slova te da 95% ispitanika misli kako bi poučavanje tijekom dva školska sata bilo učinkovitije. Gotovo polovica ispitanika (49, 8%) smatra da je prikladno razdoblje za poučavanje početnoga čitanja i pisanja 1, 5 školska godina. Samo 3% učitelja smatra da učenici na kraju prvoga razreda ovladavaju početnim čitanjem i pisanjem na razini automatizacije. Stoga zaključujemo da je poučavanje potrebno vremenski uskladiti s dinamikom učenja i jezičnoga razvoja učenika. Iz rezultata istraživanja provedenoga s učenicima (N = 417) proizlazi da na kraju prvoga razreda osnovne škole učenici nisu ovladali početnim čitanjem i pisanjem, a osobito ne na razini automatizacije. U radu predlažemo metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku u četiri ciklusa tijekom dvije školske godine kako bi učenici ovladali aktivnim govorenjem i slušanjem, čitanjem i pisanjem do razine automatizacije.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ante Bežen (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Budinski, Vesna
Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
Budinski, V. (2015) 'Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku', doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Budinski, Vesna}, year = {2015}, pages = {280}, keywords = {po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, hrvatski jezik, metodi\v{c}ki sadr\v{z}ajno-vremenski optimum}, title = {Metodi\v{c}ki sadr\v{z}ajno-vremenski optimum pou\v{c}avanja po\v{c}etnog \v{c}itanja i pisanja na hrvatskom jeziku}, keyword = {po\v{c}etno \v{c}itanje i pisanje, hrvatski jezik, metodi\v{c}ki sadr\v{z}ajno-vremenski optimum}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Budinski, Vesna}, year = {2015}, pages = {280}, keywords = {initial reading and writing, Croatian language, optimum content and time-frame for teaching}, title = {Optimum methodological content and time-frame for teaching initial reading and writing in the Croatian language}, keyword = {initial reading and writing, Croatian language, optimum content and time-frame for teaching}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font