Pregled bibliografske jedinice broj: 781679
Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku
Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku, 2015., doktorska disertacija, Učiteljski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 781679 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnog čitanja i pisanja na hrvatskom jeziku
(Optimum methodological content and time-frame for teaching initial reading and writing in the Croatian language)
Autori
Budinski, Vesna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Učiteljski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.05
Godina
2015
Stranica
280
Mentor
Bežen, Ante
Ključne riječi
početno čitanje i pisanje; hrvatski jezik; metodički sadržajno-vremenski optimum
(initial reading and writing; Croatian language; optimum content and time-frame for teaching)
Sažetak
Metodički sadržajno-vremenski optimum početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku u ovom se radu utemeljuje na teorijskim razmatranjima i provedenome istraživanju. Početno čitanje i pisanje do razine automatizacije obuhvaća produkciju u pisanju te razumijevanje teksta u čitanju – pronalaženje, tumačenje i objedinjavanje podataka u tekstu. S obzirom na specifičnosti područja početnoga opismenjavanja i njegovu interdisciplinarnost određujemo svrhu i cilj početnoga čitanja i pisanja kako bi se mogao odrediti sadržaj poučavanja koji će omogućiti dosezanje toga cilja te vrijeme potrebno za sustavnu metodičku provedbu i metodičke postupke koji će optimizirati prijenos sadržaja. Rezultati su potvrdili da većina učitelja (96% ; N = 323) smatra kako jedan školski sat nije dostatan za sustavnu metodičku provedbu sadržaja u svim nastavnim etapama i situacijama relevantnima za učenje velikih i malih tiskanih slova te da 95% ispitanika misli kako bi poučavanje tijekom dva školska sata bilo učinkovitije. Gotovo polovica ispitanika (49, 8%) smatra da je prikladno razdoblje za poučavanje početnoga čitanja i pisanja 1, 5 školska godina. Samo 3% učitelja smatra da učenici na kraju prvoga razreda ovladavaju početnim čitanjem i pisanjem na razini automatizacije. Stoga zaključujemo da je poučavanje potrebno vremenski uskladiti s dinamikom učenja i jezičnoga razvoja učenika. Iz rezultata istraživanja provedenoga s učenicima (N = 417) proizlazi da na kraju prvoga razreda osnovne škole učenici nisu ovladali početnim čitanjem i pisanjem, a osobito ne na razini automatizacije. U radu predlažemo metodički sadržajno-vremenski optimum poučavanja početnoga čitanja i pisanja na hrvatskome jeziku u četiri ciklusa tijekom dvije školske godine kako bi učenici ovladali aktivnim govorenjem i slušanjem, čitanjem i pisanjem do razine automatizacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Filologija