Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 781675

Jezične kompetencije učenika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i čestica.


Budinski, Vesna
Jezične kompetencije učenika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i čestica. // Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.)., 2008. str. 47-60


CROSBI ID: 781675 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Jezične kompetencije učenika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i čestica.
(Language competences of first grade students in written language: use of prepositions, adverbs, conjunctions, interjections and particles)

Autori
Budinski, Vesna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika 2

Urednik/ci
Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante

Grad
Zagreb

Godina
2008

Raspon stranica
47-60

ISBN
978-953-7210-18-2

Ključne riječi
korpus pisanoga dječjega jezika, gramatičke pojavnice, nepromjenjive vrste riječi
(corpus of children's written language, grammatical tokens, closed-class words)

Sažetak
Istraživanjem je u ovome radu utvrđen udio nepromjenjivih vrsta riječi u korpusu jezika učenika prvoga razreda osnovne škole. Podatci iz dječjega jezičnoga korpusa mogu se promatrati s obzirom na vrstu jezičnoga izražavanja (usmenoga i pisanoga). Predmet istraživanja temelji se na pisanim radovima. U istraživanju su sudjelovali učenici pet prvih razreda triju zagrebačkih osnovnih škola. Ukupan broj ispitanika je 119. Analiza rezultata je provedena na uzorku od 357 učeničkih sastavaka (119 sastavaka po jednoj temi ; tri sastavka na tri različite teme po učeniku). Istraživane jezične pojavnice evidentirane su bez obzira na njihovo ponavljanje i pravopisnu točnost. Pronađeno je da učenici na kraju prvoga razreda u pisanom sastavku na zadanu temu koriste u prosjeku 36 riječi te da nepromjenjive vrste riječi u pisanim radovima učenika prvoga razreda zauzimaju oko 21%. Osim toga, utvrđeno je da postoje određene razlike u prosječnom broju pojedinih vrsta nepromjenjivih riječi ovisno o temi sastavka.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
227-2270729-0719 - Jezično-likovni standardi u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku (Bežen, Ante, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Budinski, Vesna
Jezične kompetencije učenika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i čestica. // Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika 2 / Pavličević-Franić, Dunja ; Bežen, Ante (ur.)., 2008. str. 47-60
Budinski, V. (2008) Jezične kompetencije učenika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i čestica.. U: Pavličević-Franić, D. & Bežen, A. (ur.) Konferencijski zbornik Drugi međunarodni specijalizirani znanstveni skup: Rano učenje hrvatskoga jezika 2. Zagreb, str. 47-60.
@inbook{inbook, author = {Budinski, Vesna}, year = {2008}, pages = {47-60}, keywords = {korpus pisanoga dje\v{c}jega jezika, gramati\v{c}ke pojavnice, nepromjenjive vrste rije\v{c}i}, isbn = {978-953-7210-18-2}, title = {Jezi\v{c}ne kompetencije u\v{c}enika prvog razreda u pisanome jeziku: upotreba priloga, prijedloga, veznika, uzvika i \v{c}estica.}, keyword = {korpus pisanoga dje\v{c}jega jezika, gramati\v{c}ke pojavnice, nepromjenjive vrste rije\v{c}i}, publisherplace = {Zagreb} }
@inbook{inbook, author = {Budinski, Vesna}, year = {2008}, pages = {47-60}, keywords = {corpus of children's written language, grammatical tokens, closed-class words}, isbn = {978-953-7210-18-2}, title = {Language competences of first grade students in written language: use of prepositions, adverbs, conjunctions, interjections and particles}, keyword = {corpus of children's written language, grammatical tokens, closed-class words}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font