Pregled bibliografske jedinice broj: 781612
Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku
Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku // Iskustva i perspektive ranoga učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu / Kos-Lajtman, Andrijana ; Cvikić, Lidija ; Bežen, Ante ; Gačić, Milica (ur.)., 2014. str. 9-20
CROSBI ID: 781612 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mišljenja učitelja o ocjenjivanju učenika u početnom čitanju i pisanju na hrvatskom jeziku
(Teachers opinions on pupils assessment in initial reading and writing in the Croatian language)
Autori
Bežen, Ante ; Kolar Billege, Martina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Iskustva i perspektive ranoga učenja jezika i književnosti u suvremenom europskom kontekstu
Urednik/ci
Kos-Lajtman, Andrijana ; Cvikić, Lidija ; Bežen, Ante ; Gačić, Milica
Grad
Zagreb
Godina
2014
Raspon stranica
9-20
ISBN
978-953-7210-67-0
Ključne riječi
početno čitanje i pisanje, ocjenjivanje, sadržaj ocjene
(initial reading and writing, evaluation, grade content)
Sažetak
Sastavnice nastavnog predmeta Hrvatski jezik, koje se opisno prate u prvom polugodištu prvoga razreda osnovne škole, unaprijed su utvrđene, ali u to nisu uključene sastavnice za početno čitanje i pisanje. Varijable koje se ocjenjuju nisu posve u skladu sa zahtjevima koji se temelje na novijim istraživanjima. Bežen (2005.) daje prijedlog polustandardiziranog opisnog praćenja i brojčanog ocjenjivanja uspjeha učenika u početnom čitanju i pisanju koje uključuje tri razine. Taj je prijedlog doprinos ujednačavanju značenja ocjena i pokušaj objektiviziranja ocjenjivanja. Sadržaj ocjene učenika u ocjenjivanju njemačkog jezika njemačke pokrajine Nordrhein-Westfalen uključuje razinu znanja i napredak učenika, a u saveznoj državi SAD-a, Kaliforniji, napredak učenika nije uz razinu znanja uključen u sadržaj ocjene. U Kaliforniji se ocjenjuju samo dostignute razine znanja. Takav pristup ocjenjivanju omogućuje usporedbu ocjena učenika. Istraživanje je provedeno u lipnju 2012. godine, a pokazuje mišljenja učitelja u zvanju mentora i savjetnika (N=354) o postojećem modelu ocjenjivanja koji se primjenjuje u prvom polugodištu prvoga razreda osnovne škole u nastavnom predmetu Hrvatski jezik (učitelji misle da je opravdano samo opisno pratiti učenike). Statistički značajno veći broj učitelja provjerava inicijalno stanje glasovne analize i sinteze (fonološku svjesnost učenika), a na konačnu ocjenu iz nastavnog predmeta Hrvatski jezik u prvom razredu djelomično ili značajno utječe napredak učenika uz dostignutu razinu znanja. Hi kvadrat testom provjerena je razlika u postotku ispitanika koji se razlikuju u mišljenjima o navedenim problemima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija