Pregled bibliografske jedinice broj: 781441
Participacija djece u školi
Participacija djece u školi // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Opatija, Hrvatska, 2015. (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 781441 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Participacija djece u školi
(Child participation in school)
Autori
Car, Sandra ; Jeđud Borić, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
/ - , 2015
Skup
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
djeca; participacija; škola; normativna uređenja; dobra praksa
(children; participation; school; normative regulations; best practice)
Sažetak
Suvremeni pristupi i paradigme odgoja i obrazovanja, posebno u tzv. post-konvencijsko vrijeme, poimaju dijete kao aktivno biće koje može i treba sudjelovati u vlastitom odgoju i obrazovanju te preuzeti odgovornost za svoje ponašanje (Koller-Trbović i Žižak, 2005, Pećnik, 2008, Markovinović, 2010, Kušević, 2010). Iako je ideja participacije djece i uzimanja u obzir njihove perspektive relativno dobro zastupljena kroz stručne i znanstvene radove i rasprave, primjećuje se raskorak između ideje o participaciji i njene stvarne primjene u praksi, pri čemu se govori o „plimi“ retorike o participaciji i „oseci“ praktične primjene i utjecaja na poboljšanje intervencija za djecu (Badham, 2004, prema Bessell, 2011). Istraživanje mišljenja i stavova djece i mladih u Hrvatskoj pokazalo je kako je glavni problem u vezi s pravima sudjelovanja djece, nepostojanje zadovoljavajućih institucionalnih mehanizama namijenjenih uključivanju djece u odlučivanje (Miharija i Kuridža, 2011). Stoga je cilj ovog rada prikazati analizu stanja participacije djece u školi i to kroz prikaz relevantnih zakona i politika, istraživanja te primjera dobre prakse. Pregled recentne literature pokazuje kako nedostaje sustavnih pokazatelja o dječjoj participaciji u školi u svim segmentima, od teorijskih modela i istraživanja do primjera dobre prakse. Nedostatak podataka ukazuje na potrebu za daljnjim promicanjem dječje participacije u školi kroz znanstvene i stručne radove, participativne istraživačke projekte te interaktivne prikaze modela dječje participacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
U postupku objave u Zborniku.
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb