Pregled bibliografske jedinice broj: 781393
Roditeljski stres i opća psihička uznemirenost roditelja djece s poremećajem iz autističnog spektra
Roditeljski stres i opća psihička uznemirenost roditelja djece s poremećajem iz autističnog spektra, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 781393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljski stres i opća psihička uznemirenost roditelja djece s poremećajem iz autističnog spektra
(Parental stress and general psychological distres in parents of children with autism spectrum disorder)
Autori
Herceg, Paula
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
29.09
Godina
2015
Stranica
34
Mentor
Lauri Korajlija, Anita
Ključne riječi
roditeljski stres; psihička uznemirenost; autizam; socijalna podrška
(parental stress; psychological distress; autism; social support)
Sažetak
Cilj ovog rada bio je ispitati razlike u razini roditeljskog stresa i ponašajnih problema djece s autizmom, te vrstama socijalne podrške i strategijama suočavanja sa stresom između roditelja s visokom i niskom općom psihičkom uznemirenosti kao i ispitati povezanost roditeljskog stresa s karakteristikama djece i roditelja, te vrstama socijalne podrške i strategijama suočavanja sa stresom. U istraživanju je sudjelovalo ukupno 35 roditelja djece s autizmom. Djeca su bila uključena u osnovnoškolski program u Centru za autizam u Zagrebu, gdje su prikupljeni svi potrebni podaci za istraživanje. Korišteni mjerni instrumenti su Upitnik socio-demografskih obilježja, Upitnik za ispitivanje općih psihopatoloških teškoća, Upitnik obiteljskog stresa i suočavanja – Autizam, Kratki upitnik o ponašanju djece koja zaostaju u razvoju, Upitnik suočavanja sa stresom i Ljestvica socijalne podrške obitelji. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na statistički značajnu razliku između dvije skupine roditelja u razini roditeljskog stresa i količini neformalne socijalne podrške, na način da je kod roditelja koji imaju visoku psihičku uznemirenost prisutna viša razina stresa, te oni primaju manje neformalne socijalne podrške od roditelja koji imaju nisku psihičku uznemirenost. Također, rezultati su pokazali umjerenu pozitivnu povezanost roditeljskog stresa sa ponašajnim problemima djece s autizmom, te nisku negativnu povezanost roditeljskog stresa s formalnom i neformalnom socijalnom podrškom.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Profili:
Anita Lauri Korajlija
(mentor)