Pregled bibliografske jedinice broj: 781367
Model prognoziranja intermodalnih vlakova na liberaliziranom željezničkom tržištu
Model prognoziranja intermodalnih vlakova na liberaliziranom željezničkom tržištu, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet prometnih znanosti, Zagreb
CROSBI ID: 781367 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Model prognoziranja intermodalnih vlakova na liberaliziranom željezničkom tržištu
(Forecast Model of the Intermodal Trains in Liberalized Railway Market)
Autori
Golubić, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet prometnih znanosti
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2015
Stranica
70
Mentor
Abramović, Borna
Ključne riječi
Kontejnerski promet; intermodalni vlakovi; željeznički promet; prometni upravitelji
(Container traffic; intermodal trains; rail transport; operators)
Sažetak
Tema ovog diplomskog rada vezana je izvorno uz kontejnerski promet, te uz željeznicu, jer predviđa se da bi se željeznicom prevozio pretežni dio kontejnera i to intermodalnim vlakovima. Područje izučavanja alocirano je na dio mreže i to na luku Rijeka i koridore koji luku povezuju s unutrašnjosti. Bitan povoljni utjecaj na analizu imali su zemljopisni položaj luke Rijeka, karakteristike lučkih akvatorija, činjenica da je luka Rijeka uključena u mrežu glavnih luka EU TEN-T mreže, te da je prometni koridor koji povezuje Rijeku sa zaleđem postao dio EU TEN-T mediteranskog koridora, odnosno dio 6. Mediteranskog koridora namijenjenog pretežno za teretni promet (RFCs koridori). Te činjenice govore da luka Rijeka postaje značajna europska luka. Na području Rijeke u budućnosti se predviđa izgradnja novih vezova za prijam kontejnerskih brodova te novih terminala za pretovar kontejnera na vlakove i cestovna vozila. Terminali će omogućiti prijam cijele kompozicije vlaka, te simultani utovar i istovar kontejnera. Takva nova situacija utjecati će na znatno povećanje postotaka kontejnera koji će se prevoziti željeznicom. Modelom je utvrđeno da će se broj intermodalnih vlakova povećati 6 - 8 puta u odnosu na postojeće stanje. Prometna infrastruktura trebati će se prilagoditi budućim potrebama, što će zahtijevati znatna novčana ulaganja. Da bi se omogućio znatno povećan promet intermodalnih vlakova potrebno je, osim željezničke infrastrukture, dopuniti i mrežu kontejnerskih terminala i intermodalnih logističkih centara u unutrašnjosti. Željeznički promet odvijati će se u uvjetima liberaliziranog željezničkog tržišta. To znači da će prugama u Hrvatskoj moći prometovati, osim domaćeg upravitelja i drugi upravitelji u teretnom prometu. Veći broj upravitelja na prugama omogućit će povećanje razine prijevozne usluge na željeznici i bržu prilagodbu kapaciteta prijevoznika budućim potrebama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet prometnih znanosti, Zagreb