Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 781293

Modeliranje i optimiranje sustava katodne zaštite broda u uvjetima promjenjivog saliniteta vode u Venecijanskoj laguni


Markusi, Mirna
Modeliranje i optimiranje sustava katodne zaštite broda u uvjetima promjenjivog saliniteta vode u Venecijanskoj laguni, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagreb


CROSBI ID: 781293 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Modeliranje i optimiranje sustava katodne zaštite broda u uvjetima promjenjivog saliniteta vode u Venecijanskoj laguni
(Modelling and optimization of cathodic protection system of ship in conditions of variable water salinity in Lagoon of Venice)

Autori
Markusi, Mirna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije

Mjesto
Zagreb

Datum
17.07

Godina
2015

Stranica
57

Mentor
Otmačić Ćurković, Helena

Ključne riječi
katodna zaštita brodova; premazi; Venecijanska laguna; salinitet; hidrodinamički uvjeti;
(cathodic protection of ships; coatings; Venice lagoon; salinity; hydrodynamic)

Sažetak
Od kada je sustav katodne zaštite prvi put primijenjen, inženjeri pokušavaju optimizirati rad sustava katodne zaštite kako bi spriječili koroziju. Iskustvo je pokazalo da je najučinkovitiji i ekonomski najisplativiji način sprečavanja korozije podvodnog trupa broda kombinacija ICCP sustava i zaštite premazima. Točan položaj anoda i jakost narinute struje predmet je vitalne važnosti za rad ICCP sustava u cjelini, pogotovo za brodove koji plove kroz različite okolišne uvjete poput onih u Venecijanskoj laguni. U Venecijanskoj laguni susrećemo slatku, bočatu i slanu vodu čije različite električne vodljivosti utječu na djelotvornost sustava katodne zaštite. Cilj ovog rada je dobiti sliku o djelotvornosti ICCP sustava u međusobnoj ovisnosti o tri parametra: salinitetu, hidrodinamičkim uvjetima te broju i položaju anoda. Dodatni cilj je ispitati mogućnost upotrebe samo jedne anode, što do sada nije bio konvencionalan pristup. U tu svrhu izgrađen je brod od niskougljičnog čelika na kojeg je nanesen dvokomponentni epoksi-premaz zajedno s premazom protiv obraštanja. Kako bi se ispitala djelotvornost ICCP sustava napravljena su umjetno izazvana oštećenje u izolaciji. Metal-metalni oksid (MMO) anode su instalirane na dva položaja: na stranama broda bliže krmi i ispod broda. Ispitivanja su provedena u 0, 0%, 0, 2% i 3, 2 % otopini NaCl-a uz različite hidrodinamičke uvjete. Katodna zaštita se provodila potenciostatskom metodom, dakle održavanjem stalnog zaštitnog potencijala koji iznosi -0, 05 V vs. Zn-morska voda referentnoj elektrodi. Rezultati ispitivanja pokazuju da se porastom saliniteta dobiva jednolikija i bolja raspodjela potencijala jer se povećanjem vodljivosti elektrolita povećava i domet zaštite čime se povećava i djelotvornost ICCP sustava. Nekonvencionalan pristup upotrebe ICCP sustava s jednom anodom dao je jednako dobre rezultate (raspodjelu potencijala) kao i ICCP sustav s dvije anode, jer je uspio polarizirati sve oštećenje u izolaciji na potencijale unutar intervala zaštite. Uvođenjem hidrodinamike –uključivanjem propelera, potencijali na oštećenjima pokazuju trend pomaka u anodnom smjeru, no taj trend je s aspekta zaštite od korozije zanemariv. Izlazni napon transformatorsko- ispravljačke jedinice za ICCP sustav s jednom anodom je veći nego za ICCP sustav s dvije anode. Uvođenjem hidrodinamičkih uvjeta izlazni napon i izlazna struja rastu u oba slučaja. Za ICCP sustav s jednom anodom, kao i pri hidrodinamičkim uvjetima biti će potrebna veća snaga transformatorsko-ispravljačke jedinice.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kemijsko inženjerstvo



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagreb

Profili:

Avatar Url Helena Otmačić Ćurković (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Markusi, Mirna
Modeliranje i optimiranje sustava katodne zaštite broda u uvjetima promjenjivog saliniteta vode u Venecijanskoj laguni, 2015., diplomski rad, diplomski, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagreb
Markusi, M. (2015) 'Modeliranje i optimiranje sustava katodne zaštite broda u uvjetima promjenjivog saliniteta vode u Venecijanskoj laguni', diplomski rad, diplomski, Fakultet kemijskog inženjerstva i tehnologije, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Markusi, Mirna}, year = {2015}, pages = {57}, keywords = {katodna za\v{s}tita brodova, premazi, Venecijanska laguna, salinitet, hidrodinami\v{c}ki uvjeti, }, title = {Modeliranje i optimiranje sustava katodne za\v{s}tite broda u uvjetima promjenjivog saliniteta vode u Venecijanskoj laguni}, keyword = {katodna za\v{s}tita brodova, premazi, Venecijanska laguna, salinitet, hidrodinami\v{c}ki uvjeti, }, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Markusi, Mirna}, year = {2015}, pages = {57}, keywords = {cathodic protection of ships, coatings, Venice lagoon, salinity, hydrodynamic}, title = {Modelling and optimization of cathodic protection system of ship in conditions of variable water salinity in Lagoon of Venice}, keyword = {cathodic protection of ships, coatings, Venice lagoon, salinity, hydrodynamic}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font