Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 781260

Važnost govorničke edukacije


Kišiček, Gabrijela
Važnost govorničke edukacije // Humanizam u doba neoliberalnog kapitalizma / Perišić, Valentina (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 29-30 (plenarno, domaća recenzija, pp prezentacija, stručni)


CROSBI ID: 781260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Važnost govorničke edukacije
(Importance of rhetorical education)

Autori
Kišiček, Gabrijela

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni

Izvornik
Humanizam u doba neoliberalnog kapitalizma / Perišić, Valentina - Split : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015, 29-30

ISBN
978-953-7395-81-0

Skup
Humanizam u doba neoliberalnog kapitalizma

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 07.10.2015. - 10.10.2015

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
govorništvo; javni govor; edukacija; izvedba; argumentacija
(rhetoric; public speaking; education; speech delivery; argumentation)

Sažetak
Danas gotovo da ne postoji zanimanje koje ne uključuje neki oblik javne komunikacije. Javni govor ne podrazumijeva isključivo obraćanje širokom auditoriju za govornicom već i komunikaciju na radnome mjestu, sudjelovanje na sastancima, pregovorima, održavanje prezentacija, ali i govore u svečanim prigodama poput otvaranja konferencija, poslovnih objeda, govora zahvala na nagradama i priznanjima. Ipak, iako često javno govorimo, a još češće slušamo i procjenjujemo govore drugih, govorničkoj se edukaciji ne posvećuje dovoljno pozornosti. Dapače, nerijetko se, a pogrešno smatra da je umijeće javnoga govora rezultat prirodnoga dara. Govorništvo se, baš kao i svaka druga vještina, uči, usvaja, uvježbava i usavršava. Umijeće uvjeravanja (što retorika u užem smislu i podrazumijeva) odvija se putem sadržaja govora (logosa), djelovanjem na publiku i njihove emocije (patos) i samim karakterom govornika (etos). Govorničkom edukacijom razvija se vještina argumentiranja, razlikovanja jakih od slabih argumenata te prije svega poznavanje i prepoznavanje argumentacijskih pogrešaka te drugih retoričkih sredstava manipulacije. Također, usvaja se i razvija figurativnost govora, govorenje višim stilom, jezično i govorno ispravnijim, primjerenijim i elegantnijim (u odnosu na primjerice, privatni govor). Sve to pridonosi i izgradnji govornikova etosa. Dobar sadržaj, ali i uvjerljiva govorna izvedba uvelike utječu na persuazivnu snagu javnoga govora. Upravo se zbog toga govorničkom edukacijom uvježbava glas i izgovor govornika, primjereno korištenje neverbalnih znakova (kinezika, mimika, gesta, proksemija), a poseban se naglasak stavlja i na poštivanje pravila govornoga bontona. Govornička edukacija nedvojbeno pridonosi učinkovitosti i uvjerljivosti govornika, međutim, iznimno je važan njezin utjecaj i na slušače. Govornički obrazovani slušači moći će razlikovati manipulaciju od uvjeravanja, demagogiju od argumentacije te postati kritični slušači i postavljati više i zahtjevnije kriterije prema javnim govornicima (osobito političarima). Govornička edukacija trebala bi postati sastavnim dijelom obrazovanja gotovo svih profesija te važan dio cjeloživotnoga učenja jer kao što je često isticao Ciceron: Znanje bez elokvencije je beskorisno, a elokvencija bez znanja je opasna.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Gabrijela Kišiček (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Kišiček, Gabrijela
Važnost govorničke edukacije // Humanizam u doba neoliberalnog kapitalizma / Perišić, Valentina (ur.).
Split: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2015. str. 29-30 (plenarno, domaća recenzija, pp prezentacija, stručni)
Kišiček, G. (2015) Važnost govorničke edukacije. U: Perišić, V. (ur.)Humanizam u doba neoliberalnog kapitalizma.
@article{article, author = {Ki\v{s}i\v{c}ek, Gabrijela}, editor = {Peri\v{s}i\'{c}, V.}, year = {2015}, pages = {29-30}, keywords = {govorni\v{s}tvo, javni govor, edukacija, izvedba, argumentacija}, isbn = {978-953-7395-81-0}, title = {Va\v{z}nost govorni\v{c}ke edukacije}, keyword = {govorni\v{s}tvo, javni govor, edukacija, izvedba, argumentacija}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ki\v{s}i\v{c}ek, Gabrijela}, editor = {Peri\v{s}i\'{c}, V.}, year = {2015}, pages = {29-30}, keywords = {rhetoric, public speaking, education, speech delivery, argumentation}, isbn = {978-953-7395-81-0}, title = {Importance of rhetorical education}, keyword = {rhetoric, public speaking, education, speech delivery, argumentation}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Splitu}, publisherplace = {Split, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font