Pregled bibliografske jedinice broj: 781229
Stavovi učenika i učenica prema nasilju u adolescentskim vezama - važnost odgoja i obrazovanja za rodnu ravnopravnost
Stavovi učenika i učenica prema nasilju u adolescentskim vezama - važnost odgoja i obrazovanja za rodnu ravnopravnost, 2015., diplomski rad, diplomski, Odjel za pedagogiju, Zadar
CROSBI ID: 781229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi učenika i učenica prema nasilju u adolescentskim vezama - važnost odgoja i obrazovanja za rodnu ravnopravnost
(Students attitudes towards teen dating violence - importance of education for gender equality)
Autori
Jurlina, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Odjel za pedagogiju
Mjesto
Zadar
Datum
30.03
Godina
2015
Stranica
54
Mentor
Petani, Rozana
Ključne riječi
nasilje u adolescentskim vezama; rodni stereotipi; oblici nasilja; rodna ravnopravnost
(teen dating violence; gender-based stereotypes; forms of violence; gender equality)
Sažetak
Nasilje u adolescentskim vezama važan je društveni problem koji pogađa veliki broj adolescenata i adolescentica. Neki od faktora rizika za činjenje i doživljavanje nasilja su stereotipna uvjerenja o rodnim ulogama i nasilju te ne prepoznavanje različitih oblika nasilja. Ovim istraživanjem ispitivali su se stavovi učenika i učenica trećih razreda srednjih škola u Zadru prema nasilju i rodnim ulogama te njihova percepcija različitih oblika nasilja. Dobiveni rezultati pokazuju kako značajan broj mladih podržava različita stereotipna uvjerenja o rodnim ulogama i nasilju, ali i da značajan broj mladih ne prepoznaje različite oblike nasilja. Dobivena razlika u odgovorima s obzirom na spol pokazuje kako mladići u većoj mjeri od djevojaka podržavaju različita stereotipna uvjerenja te da u značajnijoj mjeri ne prepoznaju različite oblike ponašanja kao nasilje. U radu se ističe važnost odgoja i obrazovanja za rodnu ravnopravnost kao temelj prevencije interpersonalnog nasilja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija