Pregled bibliografske jedinice broj: 781195
Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima
Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim časopisima // Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja, 65 (2016), Tematski broj; 133-143 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 781195 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozitivna orijentacija u odgoju u pedagoškim
časopisima
(Positive orientation to education in pedagogical
journals)
Autori
Simel, Sanja
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 65
(2016), Tematski broj;
133-143
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pedagogijska teorija ; pedagoška praksa ; potencijali i talenti učenika ; samoaktualizacija ; svrha odgoja.
(pedagogical theory ; pedagigcal practice ; potential and talents of students ; self-actualization ; purpose of education)
Sažetak
Psihologijskim je istraživanjima utvrđeno da, ako želimo sretne učenike, ne trebamo im pomoći samo u rješavanju potencijalnih poteškoća, već se trebamo usmjeriti i na ono pozitivno što kod njih postoji, njihove potencijale i talente. Potrebno je i iz pedagogijske perspektive istražiti na što se najčešće usmjeravamo kod učenika. Stoga, svrha je ovog rada utvrditi zastupljenost pozitivne orijentacije u odgoju u hrvatskim znanstvenim pedagoškim časopisima, odnosno koliko se u pedagoškim istraživanjima posvećuje pozornosti učenikovim potencijalima i talentima te uvjetima za njihovo ostvarivanje, u odnosu na čestoću bavljenja odgojnim problemima i neutralno usmjerena istraživanja. Rezultati analize ukazuju na manjak istraživanja i teorijskih radova iz perspektive pozitivne orijentacije u odgoju te na potrebu za dubljim teorijskim i praktičnim promišljanjem samog pojma "pozitivna orijentacija u odgoju", koji ne ostaje više samo na razini odgojno-obrazovnog načela. Takvo promišljanje pojma s obzirom na pedagogijske pojmove može pridonijeti teorijskim spoznajama, ali i unaprijediti pedagošku praksu, što bi u konačnici moglo rezultirati češćim istraživanjem ovog, u pedagogiji, još uvijek zanemarenog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- LLBA: Linguistics and Language Behavior Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts