Pregled bibliografske jedinice broj: 780796
Ontologija umjetnosti Ivana Fochta
Ontologija umjetnosti Ivana Fochta, 2015., diplomski rad, diplomski, Hrvatski studiji, Zagreb
CROSBI ID: 780796 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ontologija umjetnosti Ivana Fochta
(Ivan Focht on Ontology of Art)
Autori
Škrbić, Tomislav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Hrvatski studiji
Mjesto
Zagreb
Datum
23.09
Godina
2015
Stranica
226
Mentor
Barbarić, Damir
Ključne riječi
filozofija; ontologija; umjetnost; estetika; glazba
(philosophy; ontology; art; aesthetics; music)
Sažetak
Autor sintetički prikazuje najvažnije nalaze i rezultate svoga znanstveno-istraživačkog postupka te dolazi do sljedećih Fochtovih estetičko-filozofskih stajališta o fenomenu i biti umjetnosti: 1. Fochtova estetika zastupa (u metodološkom pogledu) objektivizam, koji se temelji na slojevitoj strukturi estetskog predmeta (npr. N. Hartmann, R. Ingarden) ; 2. u ontološkom pogledu Fochtova estetika zastupa esencijalizam, odnosno stav da estetske forme prethode egzistenciji estetskog predmeta ; 3. prema Fochtu estetske forme postoje objektivno i nisu proizvod svijesti estetskog subjekta. Focht u gnoesologijskom pogledu zastupa osebujan spoj platonizma, tj. fenomenologije i dijalektičkog materijalizma ; 4. Fochtova ontologija je utemeljena na ˝ontološkom monizmu˝ i ˝gnoseološkom dualizmu˝. Pored tih osnovnih otkrića autor u doktorskom radu temeljito analitičko-kritički razmatra i kontekstualizira čitav niz Fochtovih bitnih pojmova, prilaza i filozofsko-estetskih postavki o umjetnosti, istovremeno ih sučeljavajući (komparativno i kritički) sa svim relevantnim filozofima i estetičkim misliocima. To se odnosi na sve vrste umjetnosti, a najtemeljitiji prodori i uvidi, o kojima je Focht i najviše pisao, odnose se prije svega na glazbu, književnost, slikarstvo i dr. Značajne su i autorove komparativno-kritičke analize Fochtovih filozofskih i estetičkih sugovornika kao što su npr. F. Marković, M. Tkalčić, D. Grlić, R. Ingarden, N. Hartmann, M. Bense, M. Heidegger, E. Hanslik, S. Langer, V. Jankelevitch i dr. koje plastično pokazuju kako se kretao Fochtov filozofsko-estetički razvoj, u njegovom produktivnom i kritičkom dijalogu o najtežim pitanjima ontologije umjetnosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija