Pregled bibliografske jedinice broj: 780750
Luksuzna marka destinacije
Luksuzna marka destinacije, 2015., diplomski rad, diplomski, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 780750 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Luksuzna marka destinacije
(Luxury Destination Brand)
Autori
Dobra, Andreja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
25.09
Godina
2015
Stranica
51
Mentor
Krupka, Zoran
Ključne riječi
luksuzna marka; marka destinacije; luksuzna marka destinacije; lojalnost potrošača; zadovoljstvo potrošača; predodžba o sebi
(Luxury brand; Destination brand; Luxury destination brand; Customer loyalty; Customer satisfaction; Self-image)
Sažetak
Razdoblje globalizacije, osim što je pridonijelo internacionalizaciji poslovanja, tehnološkom razvoju te pružanju informacija u realnom vremenu, ujedno je omogućilo veću mobilnost ljudi na globalnoj razini, što je u konačnici rezultiralo stvaranju potreba za novim proizvodima, uslugama i iskustvu. Jedne od industrija na koje su značajno utjecale globalne promjene su turizam i industrija luksuza. Uvidom u literaturu uviđena je potreba za postavljanjem novog koncepta, luksuzne marke destinacije, čiji temelji počivaju na sjedinjavanju komponenti luksuzne ponude i turizma, s ciljem zadovoljavanja potreba luksuznih potrošača koji su ujedno u ulozi turista. Tako je predloženo i temeljem teorije definirano osam čimbenika koji utječu na luksuznost marke destinacije. Također je predložen model koji osim navedenih čimbenika i njihovog utjecaja na luksuznost marke destinacije, ukazuje i na vezu između luksuznosti marke destinacije i lojalnost potrošača uz moderatorski utjecaj zadovoljstva i predodžbe o sebi. Kako bi se ispitao utjecaj varijabli u modelu provedeno je primarno istraživanje na uzorku ispitanika iz 16 zemalja. Rezultatima istraživanja ukazalo se na značaj pojedinih čimbenika u izgradnji luksuzne marke destinacije, kao i njezinog utjecaja na lojalnost potrošača uz moderatorski utjecaj zadovoljstva i predodžbe o sebi. Implikacije istraživanja značajne su za sve dionike koji posluju u industrijama luksuza i turizma, budući da objašnjavaju kako i u kojoj mjeri potrošači percipiraju i vrednuju pojedine čimbenike te kako se sukladno tome ponašaju i što u konačnici očekuju da im bude pruženo u luksuznoj turističkoj destinaciji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija