Pregled bibliografske jedinice broj: 780366
Komunikacijsko-funkcionalni pristup Šegrtu Hlapiću u suvremenoj nastavi
Komunikacijsko-funkcionalni pristup Šegrtu Hlapiću u suvremenoj nastavi // "Šegrt Hlapić" Od čudnovatog do čudesnog / Majhut, B., Narančić Kovač, S., Lovrić Kralj, S. (ur.).
Zagreb : Slavonski Brod: Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti ; Ogranak Matice hrvatske u Slavonskom Brodu, 2015. str. 501-516
CROSBI ID: 780366 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komunikacijsko-funkcionalni pristup Šegrtu Hlapiću u suvremenoj nastavi
(A communicative-functional approach to Šegrt Hlapić in contemporary teaching)
Autori
Krumes Šimunović, Irena ; Potnar-Matković, Gordana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
"Šegrt Hlapić" Od čudnovatog do čudesnog
Urednik/ci
Majhut, B., Narančić Kovač, S., Lovrić Kralj, S.
Izdavač
Hrvatska udruga istraživača dječje književnosti ; Ogranak Matice hrvatske u Slavonskom Brodu
Grad
Zagreb : Slavonski Brod
Godina
2015
Raspon stranica
501-516
ISBN
978-953-57604-1-2
Ključne riječi
komunikacijsko-funkcionalni pristup, funkcionalna lingvistika, komunikacijske kompetencije, otvorena nastava, rad po postajama, hrvatski kao materinski jezik
(communicative-functional approach, functional linguistics, communicative competence, open teaching, learning stations, mother tongue)
Sažetak
Rad se bavi istraživanjem novoga metodičkoga pristupa romanu Čudnovate zgode šegrta Hlapića Ivane Brlić-Mažuranić u trećem razredu osnovne škole u okviru suvremene nastave. Kvantitativno istraživanje s usporednim skupinama (kontrolni i eksperimentalni razred) provodi se s ciljem afirmiranja razvoja učeničkih komunikacijskih kompetencija na razini funkcionalne primjene, poticanja temeljnih jezičnih djelatnosti u okvirima otvorenoga nastavnog sustava i rada po postajama. Pasivno teorijsko jezično znanje pretvara se u aktivnu i višesmjernu komunikaciju u radu na književnom tekstu kao polazištu. Poticanje razvoja jezičnih djelatnosti utemeljeno je na unutarpredmetnoj i međupredmetnoj korelaciji i integraciji nastavnih sadržaja kao i na prednostima koje u poučavanju nudi komunikacijsko-funkcionalni pristup.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Irena Krumes
(autor)