Pregled bibliografske jedinice broj: 780267
Nova percepcija načela supsidijarnosti osobe s invaliditetom
Nova percepcija načela supsidijarnosti osobe s invaliditetom // Physiotherapy - Challenges in 21st century / Sanevski, Goran (ur.).
Skopje: Association of Professional Physiotherapists of Republic of Macedonia, 2015. str. 87-88 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 780267 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Nova percepcija načela supsidijarnosti osobe s invaliditetom
(New perception of the principle of subsidiarity in person with disabilities)
Autori
Bebek, Mario ; Kiseljak, Dalibor ; Brdarević, Marija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Physiotherapy - Challenges in 21st century
/ Sanevski, Goran - Skopje : Association of Professional Physiotherapists of Republic of Macedonia, 2015, 87-88
ISBN
978-608-65880-0-7
Skup
First international congress association of professional physiotherapists Republic of Macedonia
Mjesto i datum
Ohrid, Sjeverna Makedonija, 17.09.2015. - 20.09.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
supsidijarnost ; fizioterapija ; slobode ; otvorenosti ; interdisciplinarni pristup
(subsidiarity ; physiotherapy ; freedom ; openness ; interdisciplinary approach)
Sažetak
UVOD: Princip supsidijarnosti u prvom je redu pravilo za utvrđivanje nadležnosti pri ostvarivanju zajedničkog dobra. Društvo ne smije uskratiti ništa što pojedinac može izvršiti sam ili što može obaviti manja zajednica. Supsidijarnošću treba zamijeniti svaki autoritativni pristup u fizioterapiji. Ono što svaki pojedinac (štićenik, pacijent) može izvršiti vlastitom snagom to mu nitko, pa tako niti fizioterapeut ne bi trebao oduzeti. Društvo mora pružati potporu. Fizioterapija se provodi partnerski sa pacijentom, a ne na pacijentu. Elementarno moraju postojati slobode i otvorenosti. Sloboda implicira da korisnik napravi onoliko koliko može sam, a otvorenost se ogleda u predavanju radu sa fizioterapeutom. Interdisciplinarni pristup u edukaciji fizioterapeuta značajno doprinosi podizanju standarda partnerskog djelovanja u terapiji. U tom kontekstu mjesto i uloga područja poput bioetike, zdravstvene psihologije i komunikacijskih vještina u potpunosti su relevantne za fizioterapijsku struku. Autori ovoga rada, student diplomant Zdravstvenog veleučilišta, rođen sa rijetkom bolešću te s dvadeset i osam operacija iza sebe cjeloživotni aktivni svjedok dinamike promjene pristupa u fizioterapiji i zdravstvu općenito, zatim fizioterapeut, pedagog i predavač, sudionici su nove percepcije načela supsidijarnosti osobe s invaliditetom. ZAKLJUČAK: Kroz prizmu trijadnog odnosa jučer, danas i sutra, u okviru sveobuhvatnog i praktičnog djelovanja s naglaskom na edukaciju, autori iz vlastite profesionalne i iskustvene perspektive, a opet kroz integraciju nastoje afirmirati novu percepciju koja je teorijski artikulirana, no u praksi je često nedovoljno, a katkad i nepravilno manifestirana. Autor ovoga rada, prolazeći slojevit, ponekad sinusoidno formiran životni put, danas kroz njega nastavlja kao facilitator i motivator drugim osobama s invaliditetom, osobno potvrđujući fizioterapiju kao najdostupniji i najotvoreniji konkretan oblik podrške te važnost sveobuhvatne edukacije fizioterapeuta za kvalitetan rad sa pacijentom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Zdravstveno veleučilište, Zagreb