Pregled bibliografske jedinice broj: 780175
Profesionalni razvoj u adolescenciji: razvoj modela tranzicije karijere adolescenata
Profesionalni razvoj u adolescenciji: razvoj modela tranzicije karijere adolescenata // 22. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Zarevski, Petar ; Jurin, Tanja, Modić Stanke, Koraljka (ur.).
Zagreb: Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 77-77 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 780175 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Profesionalni razvoj u adolescenciji: razvoj modela tranzicije karijere adolescenata
(Vocational Development in Adolescence: Setting the Adolescent Career Transition Model)
Autori
Šverko, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
/ Zarevski, Petar ; Jurin, Tanja, Modić Stanke, Koraljka - Zagreb : Odsjek za psihologiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 77-77
Skup
22. Dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 16.04.2015. - 18.04.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
adolescencija; tranzicija u karijeri; razvoj karijere; HRZZ
(adolescence; career transition; career construction; HRZZ)
Sažetak
Za većinu ljudi adolescencija je trenutak za donošenje ključne odluke o svojoj karijeri. U završnom razredu srednje škole učenici se trebaju opredijeliti za daljnje fakultetsko obrazovanje ili za ulazak u svijet rada i pronalaženje posla. Kako bi donijeli ispravnu odluku o svojo karijeri, adolescenti moraju poslati svjesni svojih sklonosti i sposobnosti, trebaju kristalizirati svoje ciljeve u karijeri i formirati profesionalni identitet. Ako odaberu odgovarajući studij ili posao, trebali bi se naći u prikladnoj radnoj okolini, trebali bi biti motivirani za svoj posao ili studij i uspješni u njemu te zadovoljni svojim zanimanjem i karijerom. Odnose među spomenutim konstruktima pokušali smo obuhvatiti Modelom tranzicije karijere adolescenata. Kako bismo upoznali ključne odrednice uspješne tranzicije karijere, predvidjeli smo tijekom 18 mjeseci pratiti približno 1200 učenika završnih razreda srednjih škola- u vrijeme dok još uvijek razmišljaju o različitim opcijama (studeni i prosinac 201.), nakon što su donijeli odluku o svojoj karijeri (ožujak i travanj 2015) te nakon što su tu odluku pokušali ostvariti (ožujak i travanj 2016.). U te tri vremenske točke primijenit ćemo neke mjere temeljnih osobina važnih za usmjeravanje karijere (prvi val), mjere kompetencija za samostalno usmjeravanje karijere te profesionalnog razvoja (drugi val) te na kraju mjere niza ishoda više ili imanje uspješne tranzicije karijere (treći val). Cilj projekta je utvrditi ključne odrednice uspješne tranzicije iz škole na posao, odnosno iz škole na fakultet. Na temelju spoznaja proizašlih iz istraživanja te potreba javnosti iskristaliziranih na okruglom stolu predviđenom u završnoj godini projekta, razvit ćemo novi internet modula za profesionalno savjetovanje koji će biti besplatno dostupan adolescentima i koji će ostati kao vrijedno i korisno praktično nasljeđe ovog projekta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-UIP-2013-11-1229 - Profesionalni razvoj tijekom adolescencije: Razvoj i provjera Modela tranzicije karijere u adolescenciji (VDAACTM) (Šverko, Iva, HRZZ - 2013-11) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Iva Šverko
(autor)