Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 780094

Razina aktiviteta učenika s obzirom na tip sata tjelesne i zdravstvene kulture


Vidranski, Tihomir; Pejanić, Nikolina
Razina aktiviteta učenika s obzirom na tip sata tjelesne i zdravstvene kulture // "Sport and Helth" / Kapidžić, Alen ; Atiković, Almir (ur.).
Tuzla: Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli, 2015. str. 79-83 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 780094 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Razina aktiviteta učenika s obzirom na tip sata tjelesne i zdravstvene kulture
(Level activity students with regard to the type of class physical education)

Autori
Vidranski, Tihomir ; Pejanić, Nikolina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
"Sport and Helth" / Kapidžić, Alen ; Atiković, Almir - Tuzla : Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli, 2015, 79-83

Skup
8. Međunarodni kongres sport i zdravlje

Mjesto i datum
Tuzla, Bosna i Hercegovina, 02.10.2015. - 03.10.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
aktivitet ; sat Tjelesne i zdravstvene kulture ; pedometar
(activity ; physical education class ; pedometer)

Sažetak
Sat tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) osnovni je organizacijski oblik rada gdje se upravljano Нjeluje na aktivitet učenika. Nastava TZK neНovoljno je гastupljena i nužne su sustavne promjene u školskom programu u smislu povećanja satniМe, ali i načina provođenja tjelesne aktivnosti (Neljak, 2013). Već u ovoj Нobi počinje raгvoj riгičnih čimbenika гa pojavu гНravstvenih riгika i kroničnih bolesti. DjeМa u Hrvatskoj sve više su tjelesno neaktivna. U prilog ovoj tvrНnji može se navesti istraživanje o tjelesnoj aktivnosti НjeМe u osnovnoj školi koje pokaгuje Нa je prevalenМija neНovoljne aktivnosti u prvom raгreНu osnovne škole iгnosila je 71, 7 % koН učeniМa i 54, 0 % koН učenika, u osmom raгredu 78, 3 % koН učeniМa i 49, 9 % koН učenika, a u trećem raгreНu sreНnje škole 86, 2 % koН učeniМa i 66, 8 % koН učenika (Jureša i sur. 2010). Na tjelesnu težinu utječe i genetsko nasljeđe, no važnije oН toga su životne navike i stil života (nepravilna prehrana i neНovoljno kretanje). ČimbeniМi na koje se može utjeМati su prehrambene navike, kao i гnačaj tjelesne aktivnosti u svakoНneviМi. Prema reгultatima HBSC istraživanja (Kellв & sur. 2012) svega 36% Нječaka i 26% НjevojčiМa u Нobi oН 11 goНina u proteklih je sedam dana barem 60 minuta dnevno bilo aktivno. Ranije naveНeno posebno je važno ako se u obгir uгmu reгultati гnanstvenih istraživanja prema kojima je tjelesna aktivnost u Нječjoj Нobi neproМjenjivo važna гbog poгitivnih гНravstvenih učinaka u Нjetinjstvu i mladosti (Strong WB i sur. 2005), pozitivnih Нugoročnih učinaka na гНravlje u oНrasloj Нobi (BiННle SJ i sur. 2004) kao i na usvajanje navike reНovitog bavljenja tjelesnim aktivnostima u kasnijim faгama života (Boreham i sur, 2001). Ovi podaci upozoravaju na nedovoljnu tjelesnu aktivnost djece te potrebu za organiziranim oblicima tjelesne aktivnosti. Osnovni organizacijski oblik rada upravo je sat TZK gНje se može upravljano Нjelovati na aktivitet učenika. Postavlja se pitanje koliko je ta razina aktiviteta u praksi zaista realizirana, odnosno koliko tip sata TZK kao osnovni organiгaМijski oblik raНa ima utjeМaja na aktivitet učenika. Stoga, Мilj ovog istraživanja je dobiti uvid u razinu aktiviteta na satu TZK prema tipu sata. S obгirom na postavljenu hipoteгu ovog istraživanja utvrđeno je Нa postoji statistički гnačajna raгlika u raгini aktiviteta s obгirom na tip sati TZK. Statistički гnačajno se raгlikuju tipovi sati usvajanja i sati usavršavanja. Dobivene raгlike mogu se pripisati najvjerojatnije organiгaМiji i proveНbi sata usvajanja i usavršavanja. Iгmeđu ostalih tipova sati nisu utvrđene statistički гnačajne raгlike što se može objasniti speМifičnošću i pravilima nastavnih saНržaja na satima usustavljivanja programskih saНržaja. S obгirom Нa najveću ulogu u motiviranju i stvaranju pravilnih stavova prema tjelesnom vježbanju НjeМe školske Нobi ima upravo nastavnik TZK, reгultati ovog istraživanja mogu poslužiti kao praktične smjerniМe i orjentaМija u optimalnom planiranju i programiranju nastavnog raНa s obгirom na raгličite vrijeНnosti i utjeМaj tipa sata TZK na aktivnost učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek

Profili:

Avatar Url Tihomir Vidranski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vidranski, Tihomir; Pejanić, Nikolina
Razina aktiviteta učenika s obzirom na tip sata tjelesne i zdravstvene kulture // "Sport and Helth" / Kapidžić, Alen ; Atiković, Almir (ur.).
Tuzla: Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli, 2015. str. 79-83 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Vidranski, T. & Pejanić, N. (2015) Razina aktiviteta učenika s obzirom na tip sata tjelesne i zdravstvene kulture. U: Kapidžić, A. & Atiković, A. (ur.)"Sport and Helth".
@article{article, author = {Vidranski, Tihomir and Pejani\'{c}, Nikolina}, year = {2015}, pages = {79-83}, keywords = {aktivitet, sat Tjelesne i zdravstvene kulture, pedometar}, title = {Razina aktiviteta u\v{c}enika s obzirom na tip sata tjelesne i zdravstvene kulture}, keyword = {aktivitet, sat Tjelesne i zdravstvene kulture, pedometar}, publisher = {Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Vidranski, Tihomir and Pejani\'{c}, Nikolina}, year = {2015}, pages = {79-83}, keywords = {activity, physical education class, pedometer}, title = {Level activity students with regard to the type of class physical education}, keyword = {activity, physical education class, pedometer}, publisher = {Fakultet za tjelesni odgoj i sport Univerziteta u Tuzli}, publisherplace = {Tuzla, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font