Pregled bibliografske jedinice broj: 779827
3D ANIMACIJA I OPEN SOURCE
3D ANIMACIJA I OPEN SOURCE, 2015., diplomski rad, diplomski, Grafički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 779827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
3D ANIMACIJA I OPEN SOURCE
(3D Animation and OPEN SOURCE)
Autori
Pokrajac, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Grafički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
05.10
Godina
2015
Stranica
99
Mentor
Mandić, Lidija
Ključne riječi
3D; Animiranje; 3D animacija; Open-source; Blender
(3D; Animation; 3D animation; Open-source; Blender)
Sažetak
3D animacija zadnje je desetljeće doživjela ekspanziju-kako u kvaliteti tako i u primjeni. Danas postoje razni softveri koji veoma realistično stvaraju 3D modele i animacije. Sam proces stvaranja 3D animacije sastoji se od više faza (planiranja, dizajniranja, modeliranja, teksturiranja, postavljanja kamera i rasvjete, animiranja, renderiranja, compositinga itd.) koje su neophodne za jednu uspješnu produkciju. Iako sveprisutna, 3D animacija je tehnički i ekonomski veoma zahtjevna, kako zbog znanja i vremena potrebnog za njenu provedbu, tako i zbog visokih cijena softvera koji su za to potrebni. Stoga se postavlja pitanje može li jedan besplatan i open source softver proizvesti dovoljno kvalitetan sadržaj koji je u stanju konkurirati ostalim tzv. closed source softverima. U ovom se rada predstavila mogućnost izrade jedne 3D animacije u open source programu i istražile su se njene mogućnosti i prednosti, te se na primjeru njezine izrade se opisao proces stvaranja CGI (3D) animacije od samog početka pa sve do kraja. Open source ili otvoreni kod je softver čiji je izvorni kod ili nacrt dostupan na uvid, korištenje i daljnje dijeljenje/distribuciju. Open source softver korišten za svrhe ovog rada je Blender. Svake se godine usavršava i nadograđuje te čak i sam korisnik može sudjelovati u njegovoj izradi. Ovaj rad je za cilj imao približiti način rada u open source softveru, istražiti njegove mogućnosti i kako one utječu na budućnost animacije. Isto tako, u ovom radu savladala su se neka od osnovnih pravila, vještina i organizacija rada potrebnih za kompletnu produkciju jedne 3D animacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Grafička tehnologija