Pregled bibliografske jedinice broj: 779798
Kompetencije odgojitelja za rad s djecom s posebnim potrebama
Kompetencije odgojitelja za rad s djecom s posebnim potrebama, 2014., diplomski rad, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 779798 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kompetencije odgojitelja za rad s djecom s posebnim potrebama
(Teacher competences necessary for work with children with special needs)
Autori
Šargač, Miroslava
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
24.03
Godina
2014
Stranica
38
Mentor
Mlinarević, Vesnica
Neposredni voditelj
Romstein, Ksenija
Ključne riječi
kompetencije; odgojitelj; dijete s posebnim potrebama; inkluzija; autonomija odgojitelja
(competence; preschool teacher; a child with special needs; inclusion; autonomy of preschool teachers)
Sažetak
Praćenje prakse predškolskoga odgoja u posljednjih desetak godina pokazuje kako sve veći broj djece s posebnim potrebama pohađa upravo ove institucije. Uključivanje djece s posebnim potrebama u redovne dječje vrtiće ima za cilj ispunjavanje njihovih temeljnih građanskih prava. Inkluzivni pristup ranome odgoju omogućuje svoj djeci zajedničke aktivnosti, posebice učenje i igru. U humanističkom pristupu svako dijete je osoba vrijedna poštovanja sa svim svojim različitostima i ima jednaka prava bez obzira na individualne razlike. Kako bi se na primjeren način odgovorilo na djetetove potrebe u kontekstu inkluzivnih vrijednosti, odgojiteljima su potrebne određene kompetencije. Stoga je u ovome ispitivanju stavljen naglasak na odgojiteljeva znanja, vještine, sposobnosti i vrijednosti, tj. odgojiteljsko viđenje kompetencija potrebnih za razvojno primjeren i učinkovit pedagoški rad. Velik broj odgojitelja u neposrednom radu s djecom s posebnim potrebama stiče iskustvo, nadograđuje već stečena znanja te pokazuje odgovornost i potrebu za cjeloživotnim učenjem. Dobiveni rezultati mogu biti pokazatelj opće razine odgojiteljske kompetentnosti te početna točka za osmišljavanje programa profesionalnog daljnjeg usavršavanja na području inkluzivnog ranog odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija