Pregled bibliografske jedinice broj: 779649
Korištenje crteža za utvrđivanje učeničke percepcije cvijeta
Korištenje crteža za utvrđivanje učeničke percepcije cvijeta // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, LXII (2016), 1; 255-264 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 779649 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korištenje crteža za utvrđivanje učeničke percepcije cvijeta
(Use of drawings to determine pupils’ perception of a flower)
Autori
Lukša, Žaklin ; Radanović, Ines ; Bendelja, Damir ; Pongrac, Nataša
Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) LXII
(2016), 1;
255-264
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
crtež; koncept cvijeta; konceptualno razumijevanje; miskoncepcije; percepcije učenika
(drawing; concept of flower; conceptual understanding; misconceptions; pupils' perceptions)
Sažetak
Cilj suvremenog prirodoslovnog obrazovanja trebao bi biti razvoj konceptualnog razumijevanja kod učenika te izbjegavanje ili ispravljanje postojećih miskoncepcija pri izgradnji koncepata. Crtanje je jedna od učinkovitih metoda za utvrđivanje konceptualnog razumijevanja učenika i identifikaciju miskoncepcija. Cilj istraživanja bio je utvrditi učeničko konceptualno razumijevanje cvijeta, koristeći se metodom crtanja i pitanjima otvorenog tipa na uzorku od ukupno 545 učenika dviju osnovnih škola. Uspoređivane su učeničke percepcije cvijeta u 5. razredu (s 10 ili 11 godina) i 7. razredu osnovne škole (s 13 ili 14 godina). Korišten instrument provjere izrađen je za potrebe ovog istraživanja, a sastojao se od zadataka otvorenog tipa od kojih je polovica tražila odgovore riječima, a polovica crteže uz označavanje. Crteži su klasificirani u kategorije prema njihovoj točnosti. Istraživanje ukazuje na problem učenika s percepcijom cvijeta u oba ispitivana razreda i nedostatak razumijevanja njegove uloge, posebice kod učenika 5. razreda koji su pokazali u dva pitanja i statistički značajno lošiji rezultat. Učenici raspolažu velikim brojem termina vezanih uz cvijet, tj. imaju deklarativno znanje, ali istovremeno imaju velikih problema s razumijevanjem koncepta i uloge cvijeta. Istraživanje upućuje na potrebu češćeg korištenja crteža u provjeri razumijevanja koncepta cvijeta kod učenika, a cijeli niz uočenih problema ukazuje i na potrebu daljnjeg istraživanja načina poučavanja i njegovog utjecaja na percepciju cvijeta kod učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY New York
- EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
- Emerald Management Reviews database, United Kingdom
- Ulrich Serials Analysis System, USA
- Hrčak – Portal znanstvenih časopisa RH