Pregled bibliografske jedinice broj: 779567
Suvremena gledišta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja
Suvremena gledišta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 49-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 779567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremena gledišta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja
(Contemporary views on quality of early childhood education)
Autori
Rengel, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse
/ Maleš, Dubravka - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 49-49
ISBN
978-953-175-575-7
Skup
Znanstveno-stručni skup "Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse"
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rani odgoj i obrazovanje; kvaliteta ranoga odgoja i obrazovanja; gledišta o kvaliteti; kvaliteta kao ishod; kvaliteta kao proces; politike ranoga odgoja i obrazovanja
(early childhood education; quality of early childhood education; views on quality; quality as an outcome; quality as a process; early childhood education policies)
Sažetak
Kvaliteta ranoga odgoja i obrazovanja aktualna je tema u znanstveno-stručnom diskursu i u politikama ranoga odgoja i obrazovanja. U radu se razmatraju dominantna gledišta o kvaliteti – kvaliteta kao ishod i kvaliteta kao proces. Gledište o kvaliteti kao ishodu dominira u politikama ranoga odgoja i obrazovanja. Obilježuje ga usmjerenost na pripremljenost za budućnost, u smislu akademskih postignuća i dječjih razvojnih učinaka. Gledište o kvaliteti kao procesu dominira u suvremenom znanstveno-stručnom diskursu. Ono je usmjereno na prezentnu stvarnost u sociokulturnim kontekstima djece („sada i ovdje“), u smislu razumijevanja njihovih stvarnih iskustava. Razlike u navedenim gledištima o kvaliteti očituju se i u pristupima istraživanju kvalitete. U sklopu gledišta o kvaliteti kao ishodu vidljiv je kvantitativni pristup istraživanjima, unutar kojega se koriste različiti instrumenti koji „mjere“ kvalitetu pomoću indikatora te unutar kojega se akademska postignuća i dječji razvojni učinci vide kao standardizirani i mjerljivi. U sklopu gledišta o kvaliteti kao procesu vidljiv je kvalitativni pristup istraživanjima u kojemu se, u svrhu razumijevanja, zagovara tvorba značenja kvalitete iz perspektive svih uključenih sudionika. U sadašnjem trenutku, u kojemu se naglašuje mjerljivost ishoda, postoji tendencija k mjerenju kvalitete kao ishoda, suglasno globalnim agendama ranoga odgoja i obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija