Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 779567

Suvremena gledišta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja


Rengel, Katarina
Suvremena gledišta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 49-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 779567 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Suvremena gledišta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja
(Contemporary views on quality of early childhood education)

Autori
Rengel, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka - Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015, 49-49

ISBN
978-953-175-575-7

Skup
Znanstveno-stručni skup "Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse"

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 30.09.2015. - 02.10.2015

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
rani odgoj i obrazovanje; kvaliteta ranoga odgoja i obrazovanja; gledišta o kvaliteti; kvaliteta kao ishod; kvaliteta kao proces; politike ranoga odgoja i obrazovanja
(early childhood education; quality of early childhood education; views on quality; quality as an outcome; quality as a process; early childhood education policies)

Sažetak
Kvaliteta ranoga odgoja i obrazovanja aktualna je tema u znanstveno-stručnom diskursu i u politikama ranoga odgoja i obrazovanja. U radu se razmatraju dominantna gledišta o kvaliteti – kvaliteta kao ishod i kvaliteta kao proces. Gledište o kvaliteti kao ishodu dominira u politikama ranoga odgoja i obrazovanja. Obilježuje ga usmjerenost na pripremljenost za budućnost, u smislu akademskih postignuća i dječjih razvojnih učinaka. Gledište o kvaliteti kao procesu dominira u suvremenom znanstveno-stručnom diskursu. Ono je usmjereno na prezentnu stvarnost u sociokulturnim kontekstima djece („sada i ovdje“), u smislu razumijevanja njihovih stvarnih iskustava. Razlike u navedenim gledištima o kvaliteti očituju se i u pristupima istraživanju kvalitete. U sklopu gledišta o kvaliteti kao ishodu vidljiv je kvantitativni pristup istraživanjima, unutar kojega se koriste različiti instrumenti koji „mjere“ kvalitetu pomoću indikatora te unutar kojega se akademska postignuća i dječji razvojni učinci vide kao standardizirani i mjerljivi. U sklopu gledišta o kvaliteti kao procesu vidljiv je kvalitativni pristup istraživanjima u kojemu se, u svrhu razumijevanja, zagovara tvorba značenja kvalitete iz perspektive svih uključenih sudionika. U sadašnjem trenutku, u kojemu se naglašuje mjerljivost ishoda, postoji tendencija k mjerenju kvalitete kao ishoda, suglasno globalnim agendama ranoga odgoja i obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Katarina Bogatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Rengel, Katarina
Suvremena gledišta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja // Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse / Maleš, Dubravka (ur.).
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2015. str. 49-49 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Rengel, K. (2015) Suvremena gledišta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja. U: Maleš, D. (ur.)Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse.
@article{article, author = {Rengel, Katarina}, editor = {Male\v{s}, D.}, year = {2015}, pages = {49-49}, keywords = {rani odgoj i obrazovanje, kvaliteta ranoga odgoja i obrazovanja, gledi\v{s}ta o kvaliteti, kvaliteta kao ishod, kvaliteta kao proces, politike ranoga odgoja i obrazovanja}, isbn = {978-953-175-575-7}, title = {Suvremena gledi\v{s}ta o kvaliteti ranoga odgoja i obrazovanja}, keyword = {rani odgoj i obrazovanje, kvaliteta ranoga odgoja i obrazovanja, gledi\v{s}ta o kvaliteti, kvaliteta kao ishod, kvaliteta kao proces, politike ranoga odgoja i obrazovanja}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Rengel, Katarina}, editor = {Male\v{s}, D.}, year = {2015}, pages = {49-49}, keywords = {early childhood education, quality of early childhood education, views on quality, quality as an outcome, quality as a process, early childhood education policies}, isbn = {978-953-175-575-7}, title = {Contemporary views on quality of early childhood education}, keyword = {early childhood education, quality of early childhood education, views on quality, quality as an outcome, quality as a process, early childhood education policies}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font